چطور از تغییر رنگ طلا سفید جلوگیری کنیم؟
نوشته شده توسط : رعنا

برای پیشگیری از از تغییر رنگ طلا سفید بهترین و آسان‌ترین کار این است که حین انجام کارهایتان از آن ها استفاده نکنید. مصنوعات طلای سفید به دلیل داشتن روکش رودیم، کمتر از دیگر مصنوعات طلا در برابر ضربه و ساییدگی مقاومت دارند. بنابراین در صورت کشیده شدن به سطوح یا ضربه دیدن، خیلی سریع روکششان از بین می‌رود و رنگ خود را از دست می‌دهند.

البته لازم نیست نگران باشید. چون برای از بین بردن خطوخش‌های آن می‌توانید طلا سفید را پولیش کنید. اما حواستان باشد بیش از یکی یا دو بار در سال این کار را انجام ندهید؛ چون ممکن است با این کار روکش رودیم روی طلا سفید با سرعت بیشتر و در زمان کوتاه‌تری از بین برود.

بیشتر بخوانید : خرید گوشواره طلا

در صورت تغییر رنگ طلای سفید چه کنیم؟

واقعیت این است که تمیز کردن طلا سفید با نگهداری و مراقبت زیاد هم میسر نیست. چون علت زرد شدن طلا سفید و کدر شدن آن از بین رفتن روکش رودیوم آن به مرور زمان است. اما می‌توانید با آبکاری آن قطعه‌ی طلا را دوباره از نو درخشان و براق کنید. برای این کار کافی است آن را به یک طلاساز بدهید تا طلا سفید را با رودیوم آبکاری کند.

البته آبکاری طلا سفید با رودیوم صرفاً به خاطر زیبایی و درخشش آن نیست. این روکش باعث می‌شود تا طلای شما ضدحساسیت هم بشود. چون همانطور که قبلاً هم گفتیم، یکی از فلزاتی که در ساخت زیورآلات طلا سفید استفاده می‌شود نیکل است. بسیاری از افراد هم به نیکل حساسیت دارند. چنانچه شما جز این دسته از افراد هستید، بهتر است به محض از بین رفتن روکش طلا سفید، مجدد آن را با رودیوم روکش کنید. تا طلای زرد پایه با پوست شما تماس مستقیم نداشته باشد و آلرژی ایجاد نکند.

پولیش کردن طلا و جواهرات روشی است که به واسطه‌ی آن سطح طلای سفید صیقل داده می‌شود و چنانچه خط و خشی داشته باشد برطرف می‌شود. البته توجه داشته باشید که با هر بار پولیش کردن، یک لایه‌ی بسیار ظریف از سطح طلا تراشیده می‌شود. خب، می‌دانیم که لایه سطحیِ طلای سفید همان روکش رودیوم است که وقتی طلا را پولیش می‌کنید، یعنی رودیوم را می‌تراشید. بنابراین، سفیدی طلا خیلی سریع‌تر از حالت عادی پاک می‌شود و طلای زرد از زیر آن بیرون می‌زند. بنابراین نباید طلا را بیش از حد پولیش کنید.

منبع : https://www.azadi.gold/

 

رفرنس





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: