نوشته شده توسط : رعنا

اعمال جراحی به طور کلی در دو دسته اورژانسی و الکتیو (اختیاری و انتخابی) قرار می گیرند. عمل اورژانسی باید در اسرع وقت صورت گیرد. و اگر انجام آن را به وقت دیگری موکول کنید احتمالا با جان خود بازی کرده اید. اما عمل انتخابی اینگونه نیست. می‌توان برای آن برنامه ریزی کرد و هر موقع که شرایط جور شد آن را انجام داد. عمل رینوپلاستی نیز به همین شکل است. یعنی یک عمل کاملا الکتیو است و باید گشت تا بهترین زمان ممکن برای انجام آن را پیدا کرد.

نظر جراحان بینی درباره زمان مناسب عمل بینی چیست؟

نمی توان در پاسخ به این سوال از یک روز خاص در تقویم نام برد. انتخاب یک تایم و زمان مناسب برای انجام عمل رینوپلاستی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. هرچند که بیشتر اعمال مربوط به بینی در فصل بهار و یا اواخر تابستان است اما در نقاط مختلف زمین به صورت همزمان آب و هوا و شرایط جوی مختلفی در جریان است. بهتر است در این خصوص فقط به بررسی کشور خودمان بپردازیم.

۶ماهه دوم سال در ایران

ما در کشورمان طی ۶ ماهه دوم سال فصول پاییز و زمستان را تجربه می کنیم. شاید برخی از افراد پیش خود فکر کنند که با توجه به سردی هوا، در این دو فصل نمیتوان و درست نیست که به عمل جراحی بینی اقدام کرد. اما این تصور لزوما درست نیست و حتی با وجود سرمای این دو فصل، رینوپلاستی می تواند طی ۶ ماهه دوم سال نیز انجام شود.

اگر شخصی بتواند به راحتی و بدون دردسر دوره نقاهت خود را با وجود سرمای هوا پشت سر بگذارد، هیچ مانعی وجود ندارد که او بینی خود را عمل نکند. فرقی نمی کند که چندمین بار است شخصی اقدام به رینوپلاستی می کند، در هر صورت جراحان برای بیمارانی که می توانند پاییز و زمستان را به خوبی تحمل کنند، این عمل را انجام میدهند.

۶ماهه اول سال در ایران

وقتی بتوان در فصول سرد نیز عمل بینی انجام داد، یعنی باید متوجه شده باشید که تغییرات دمایی چندان در انتخاب زمان عمل بینی نقشی ندارد. اوایل بهار می تواند یکی از موقعیت های خاص و البته مطلوب برای انجام این عمل باشد.

در ۶ ماهه اول، ما فصول بهار و تابستان را تجربه می کنیم. همانطور که گفته شد بهار می تواند گزینه خوبی برای عمل رینوپلاستی باشد. تابستان نیز با وجود گرمای شدید باز هم مشکلی برای بینی شما ایجاد نمی کند.

نکته: فصول سرد در مقایسه با فصل های گرم مزیت جالبی دارند. برای مثال ورم بینی می تواند با وجود دمای پایین در فصل های سرد زودتر فروکش کند. برعکس در تابستان، ورم می تواند بیشتر باشد. و اصولا جراح بینی توصیه میکند که تا چند روز خود را از تابش مستقیم نور شدید خورشید در این فصل دور نگه دارید.

بیشتر بخوانید : هزینه عمل بینی





:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: