عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی کودکان
نوشته شده توسط : رعنا

به طور کلی هزینه ارتودنسی در کودکی بسیار کمتر از سنین بزرگسالی می باشد. در ادامه مواردی که هزینه ارتودنسی کودکان را تحت تاثیر قرار می دهند، بیان می کنیم:

نوع و شدت ناهنجاری

میزان و شدت مشکل و ناهنجاری دهان و دندان یکی از مهمترین مواردی است که بر هزینه درمان تاثیرگذار است. طبعا هرچه شدت ناهنجاری بیشتر باشد، درمان پیچیده تر خواهد شد. البته این نکته ی مهم وجود دارد که ادامه داشتن رشد فک در سنین کودکی، سبب می شود تا ناهنجاری های شدید فکی نیز، به راحتی به کمک دستگاه های ارتودنسی درمان شوند.

مدت زمان درمان

یکی دیگر از مواردی که می تواند بر هزینه ارتودنسی کودکان اثر داشته باشد، طول مدت درمان ارتودنسی است. در صورتی که شدت ناهنجاری سبب زیاد شدن طول دوره درمان شود، هزینه درمان نیز افزایش می یابد.

نوع روش درمانی

نوع روش درمانی نیز از موارد مهمی است که هزینه ارتودنسی را تحت تاثیر قرار می دهد. ارتودنسی به کمک روش ها و شیوه های متنوعی انجام می شود که ارتودنتیست با معاینه و بررسی نوع و میزان ناهنجاری، بهترین روش درمانی را انتخاب می کند.

بیمه

در صورتی که بیمه تکمیلی شما هزینه های ارتودنسی را در تعرفه های خود قرار داده باشد، می توانید بخشی از هزینه درمان ارتودنسی کودک خود را از طریق بیمه تکمیلی ارتودنسی دریافت کنید.

هزینه های جانبی ارتودنسی کودکان

علاوه بر مواردی موثری که بر هزینه درمان تاثیر گذار می باشند و پیش تر به آن ها اشاره کردیم، هزینه های جانبی دیگری نیز می توانند بر هزینه نهایی ارتودنسی کودکان اضافه شوند که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم:

کشیدن دندان

گاهی برخی از کودکان به دلیل داشتن ازدحام بیش از حد دندانی لازم است که یک و یا چند دندان خود را بکشند. در این موارد دکتر احمدرضا حسینی، بهترین متخصص ارتودنسی در تهران، به خوبی شرایط کشیدن دندان را بررسی کرده و تنها در صورت ضروت، دندان بیمار را خواهد کشید. یک ارتودنتیست باتجربه سعی می کند تا به کمک دستگاه های ارتودنسی تا حد امکان از کشیدن دندان کودک جلوگیری کند.

درمان بیماری های دهان و دندان

گاهی اوقات دندان دائمی کودک دچار پوسیدگی شده است که در این شرایط ارتودنتیست قبل از شروع درمان ارتودنسی به درمان پوسیدگی دندان می پردازد.

هزینه های عکس برداری

به طور کلی قبل از شروع درمان، متخصص ارتودنسی با توجه به عکس های رادیولوژی مربوطه به معاینه دقیق وضعیت دهان و دندان کودک می پردازد که می توان این هزینه ها را به هزینه کلی درمان اضافه کرد.

هزینه نگهدارنده ارتودنسی

بعد از اتمام دوره درمان، برای تثبیت موقعیت به دست آمده از دندان ها لازم است تا از ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی استفاده شود. البته ریتینر ارتودنسی هزینه بالایی به همراه ندارد، اما با این حال می توان آن را نیز جزئی از هزینه نهایی درمان محاسبه کرد.

منبع : http://www.bestdentists.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: