رژیم غذایی “لاغری به صورت طبیعی”
نوشته شده توسط : رعنا

آیا یک زن خانه‌ دار واقعی می‌تواند به شما مشاوره‌ ی واقعی رژیم غذایی را ارائه دهد؟ رژیم لاغری “لاغری به صورت طبیعی” را بخوانیم:

بتنی فرانکل یکی از زنان خانه‌ دار واقعی تلویزیون واقعیت شهر نیویورک، یک آشپز و رژیم گیرنده‌ی سابق است. به جای گرفتن رژیم، او تغییر رابطه‌ی شما با غذا را توصیه می‌کند. فرانکل ۱۰ قانون برای از دست دادن وزن دارد و تمام این قوانین از اصل اساسی یکسانی پیروی می‌کنند: خوب غذا بخورید، اما با صرفه‌ جویی غذا بخورید. شما می‌توانید سیب‌ زمینی سرخ‌کرده یا کیک بخورید اما باید مقادیر آن اندک بوده و کل بشقاب را نخورید.

آیا این رژیم مؤثر است؟

مطالعه‌ی خاصی روی این برنامه صورت نگرفته است؛ اما دیدن سهم وعده‌های غذایی و متعادل کردن انتخاب‌های غذایی می‌ تواند کالری که می‌خورید و می‌نوشید را کاهش دهد و این کار به شما کمک می‌کند تا لاغر شوید.

چه چیزی می‌ توانید بخورید

برنامه‌ ی فرانکل مملو از سبزیجات به همراه مقداری غلات سبوس‌ دار و پروتئین بدون چربی است. او خوردن سبزی‌های ارگانیکی که به صورت محلی رشد کرده‌اند، غلات سبوس‌ دار، مرغ و گوشت گاو و اجتناب از مواد غذایی بسته‌ بندی و فراوری‌ شده را توصیه می‌ کند.

هیچ غذایی ممنوع نیست. شما می‌توانید تقریباً هر چیزی که دوست دارید را به وفور بخورید تا زمانی که به غذاهای سالم تکیه کرده و اندازه‌ ی هر وعده‌ ی غذایی خود را محدود سازید.

بیشتر بخوانید : انواع رژیم لاغری کدام اند ؟

سطح تلاش: متوسط

شما باید به آنچه که می‌ خورید و میزان آن توجه نمایید. فرانکل استفاده از بشقاب‌ های کوچک را به جای تمرکز بر روی اندازه‌ ی وعده‌های غذایی پیشنهاد می‌دهد؛ اما کماکان شما نیاز به یک ایده‌ی کلی برای شمارش کالری غذاها دارید.

محدودیت‌ها: به نظرمی رسد برخی از برنامه‌های غذایی نمونه‌ ی او بسیار کم‌ کالری بوده و مواد مغذی آن کم باشد. با پیروی از این برنامه، شما می‌ توانید بسیار کمتر از ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری را در روز میل کنید که برای زنان توصیه می‌شود و ۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری که برای مردان توصیه می‌ شود. خوردن کمتر از ۱۲۰۰ کالری بدون قرار گرفتن تحت نظارت پزشک می‌تواند مخاطره‌ آمیز باشد. فرانکل یک متخصص بهداشت حرفه‌ای نیست. شما باید از برآورده شدن نیازهای تغذیه‌ ای خود مطمئن شوید.

شما همچنین نیاز به اراده قوی برای محدود ساختن خویش به چند گاز از غذاهای موردعلاقه‌ تان دارید. گاز زدن به یک کیک براونی برای برخی افراد عالی به نظر می‌ رسد اما برای دیگران، می‌ تواند یک مشکل باشد.

پخت‌ وپز و خرید: شما می‌توانید خرید کرده و غذاهای خودتان را طبخ کنید. کتاب فرانکل دستورالعمل‌های نمونه برای کمک به شما برای برنامه‌ ریزی وعده‌های غذایی را فراهم می‌کند.

مواد غذایی یا غذاهای بسته‌بندی شده: خیر

در جلسات حضوری: خیر

ورزش: ورزش بخشی از این برنامه نیست. فرانکل فعال ماندن را توصیه کرده و انجام شکلی از ورزش که آن را دوست دارید را پیشنهاد می‌کند.

آیا محدودیت یا ارجحیت‌هایی برای رژیم غذایی وجود دارد؟

بله. فرانکل افتخار کردن به ارجحیت‌های رژیم غذایی‌ تان را پیشنهاد می‌ کند، فارغ از اینکه رژیم غذایی شما فاقد گلوتن یا فاقد لاکتوز، گیاه‌ خواری یا کوشر است.

نکات دیگری که باید بدانید

هزینه: هزینه‌ ی دیگری غیر از خرید خواروبار متداول خود ندارید.

پشتیبانی: باید به تنهایی این رژیم را انجام دهید.

بیشتر بخوانید : لاغری موضعی





:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: