میناکاری روی طلا چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

میناکاری روی طلا یعنی به وسیله‌ی رنگ‌های لعاب‌دار مخصوصی نقش‌هایی را روی مصنوعات طلا بکشند و سپس آنها در حرارت زیاد بپزند تا رنگ و نقش ثابت شود. طلا تنها فلزی است که هنگام ذوب شدن با مینا اکسید نمی‌شود و به همین دلیل است که می‌توان هر نوع طرح و نقشی را روی آن پیاده کرد.

بد نیست بدانید میناکاری روی طلا در زمان سلجوقیان به اوج خود رسید. در این دوران بود که ظروف میناکاری و برنجی نیز متداول شد و حتی این آثار به کشورهای همسایه ارسال می‌شد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

میناکاری بر روی طلا چه کاربردی دارد؟

در دنیای مد و فشن، طلای میناکاری‌شده از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. دلیلش هم این است که رنگ و طرح‌های ویژه‌ای به طلاهای معمولی می‌بخشد.

جواهرات میناکاری‌شده در انواعِ رنگ‌ها، طرح‌ها و شکل‌ها در اختیار مشتری‌ها قرار دارند تا هر فردی بنا به سلیقه شخصی خود، هرآنچه می‌خواهد را انتخاب و خریداری کند. این طلاها عموما قیمت مناسبی هم دارند، در نتیجه برای معتادان به مد و فشن که عاشق تنوع هستند، گزینه‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای بشمار خواهند رفت.

تنوع این محصولات بسیار زیاد است. از جنس‌های ارزان با طلاهایی که عیار کم و قیمت پایین دارند گرفته تا طلاهای گران‌قیمتی که از مواد خوب ساخته شده و در نهایت میناکاری‌شده‌اند.

هنرمندانی که به طراحی این جواهرات می‌پردازند، برای خلق آثار منحصربه‌فرد وقت و زمان زیادی صرف می‌کنند. همان‌طور که اشاره کردیم، مزیت طلای میناکاری‌شده در تنوع رنگ، طرح و قیمت آن است.

این جواهرات در همه مدل‌ها از انگشتر و دستبند گرفته تا گوشواره و گردنبند استفاده می‌شوند. شما می‌توانید برای ایجاد یک تیپ خاص برای خود، از یک قطعه طلای میناکاری‌شده درشت استفاده کنید. یا برای ست کردن جواهرات خود با لباستان، از چندین قطعه کوچک‌تر بهره بگیرید.

استفاده از طرح‌های رنگی برای داشتن تیپ و استایل شخصی و منحصربه‌خود، بیشتر توصیه می‌شود. به این صورت با هر لباس خود، از جواهراتی همرنگ می‌توانید بهره بگیرید. بنابراین، پیش از خرید جواهرات و طلای میناکاری‌شده حتما به رنگ و طرح لباس‌های خود توجه داشته باشید تا پولتان را بیهوده خرج نکرده باشید. به تِم و طرح جواهر هم توجه داشته باشید.

منبع : https://www.asby.ir/





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 661
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: