اجرت ساخت جواهرات چگونه محاسبه می‌شود؟
نوشته شده توسط : رعنا

اجرت جواهرات همیشه بیشتر از اجرت طلاست. به این خاطر که ساخت جواهر دقت و زمان بیشتری نیاز دارد و چون از سنگ‌های قیمتی در ساخت آنها استفاده می‌شود و احتمال شکستن این سنگ‌ها وجود دارد، معمولا کار پر خطری محسوب می‌شود و در نتیجه برای ساخت جواهر اجرت بیشتری دریافت می‌شود.

در نتیجه،جواهر با اینکه بسیار زیبا و چشم‌نواز است، اما قیمت خرید آن با قیمت فروشش تفاوت بسیار زیادی دارد.

وقتی شما زیورآلاتی خریداری می‌کنید که سنگ‌های قیمتی روی آنها کار شده، باید ارزش سنگ را نیز به‌صورت جداگانه پرداخت کنید. در حقیقت در فاکتورها وزن سنگ‌ها و طلای به‌کاررفته در زیورآلات مشخص می‌شود و خریدار غیر از اینکه باید پول طلا را پرداخت کند، باید بهای سنگ را نیز به قیمت روز بپردازد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

اما سنگ‌های قیمتی در زمان فروش اغلب پایین‌تر از ارزش واقعی‌شان خریداری می‌شوند که این برای فروشنده عادی چندان خوشایند نیست.

نکته دیگری که هنگام فروش طلا باید در نظر داشته باشید این است که، قیمت‌گذاری سنگ‌ها در طلاهایی که با سنگ‌های بدلی تزئین شده‌اند با طلاهایی که سنگ‌های قیمتی دارند، متفاوت است.

اگر شما یک طلا با سنگ بدلی داشته باشید، وزن کل آن بر اساس قیمت طلای ۱۸ عیار محاسبه می‌شود اما در زمان فروش وزن سنگ‌های بدلی از وزن کل طلا کم شده و فقط پول طلا به شما پرداخت خواهد شد.

یعنی پول جواهر (بدلی یا واقعی) را داده‌اید اما نمی‌توانید هنگام فروش آن پول را بگیرید؛ در واقع شما بهای استفاده از زیبایی این سنگ‌ها را پرداخت کرده‌اید و ارزش مالی برایتان ندارد.

منبع : طلا فروشی آنلاین آزادی گلد





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: