پایه جواهرات چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
نوشته شده توسط : رعنا

پایه جواهرات باید بر اساس ویژگی‌های طلای شما و هدفتان از استفاده از نگین انتخاب شود. مثلاً اگر امنیت نگین از درخشش آن برایتان مهم‌تر است باید به تعداد و شکل چنگه‌های پایه توجه کنید. اما اگر درخشش و جلوه‌نمائی جواهر مهم‌تر از دیگر ویژگی‌های آن است، بهتر است پایه‌ای انتخاب کنید که کوتاه باشد و تعداد چنگه‌های آن هم کم باشد.

برای درک بهتر این موضوع برایتان چندین مثال می‌زنیم. مثلاً در پایه‌های ۶ دندانه‌ای سنگ‌های روی جواهر کوچکتر دیده می‌شوند. که دلیلش پوشیده شدن بیش از حد سنگ‌ها توسط این چنگه‌ها است. بنابراین الماس یا سایر سنگ‌های روی رکاب حلقه یا پایه‌ی نگین گرذنبند، درخشش و شفافیت کمتری خواهد داشت.

هرچه تعداد دندانه‌های پایه‌های چنگه‌ای جواهر کمتر باشد، نور بیشتری با سنگ برخورد می‌کند و در نتیجه نور بیشتری هم بازتاب داده می‌شود. همچنین جلوه‌ی درخشانی به جواهر می‌بخشد و باعث می‌شوند الماس یا دیگر سنگ‌های قیمتی بزرگتر از آنچه هستند به نظر برسند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

این در حالی است که اگر امنیت و سلامت سنگ برایتان مهم است، بهتر است سراغ پایه‌هایی بروید که نهایت حفاظت را دارند. به طور مثال، پایه‌های چنگه‌ای که ۶ دندانه دارند، شاید جلوه و زیبایی سنگ وجواهرات را کاهش دهند و نگهداری و تمیز کردن‌ آنها هم دشوارتر باشد اما در عوض ایمنی بیشتری نسبت به مدل‌ها دیگر دارند. بنابراین باید گفت که بیشتر بودن تعداد چنگه‌های پایه‌ی جواهر، مزیت بزرگی برای ایمنی آن محسوب می‌شود.

به این دلیل که هر یک از چنگه‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند و زمانی که خیلی ساییده شوند، به راحتی هم خم می‌شوند یا می‌شکنند. بنابراین، وقتی چنگه‌ها زیاد باشند، در صورت خراب شدن یکی از آنها، تعداد بیشتری باقی می‌ماند تا از جواهر روی پایه نگهداری کند. در نتیجه، سنگ قیمتی جواهرات شما کمتر در معرض خطر شل شدن یا گم شدن قرار می‌گیرد.

پایه‌های که بخش زیادی از سنگ قیمتی را در بر می‌گیرند، آن را در برابر ضربه‌های ناگهانی نیز محافظت می‌کنند.

منبع : https://www.asby.ir/





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: