مادرانی که زیر تیغ جراحی لاغری رفته اند، زایمان های راحت تری را تجربه می کنند.
نوشته شده توسط : رعنا

زایمان بعد از جراحی لاغری

گروه مطالعاتی دکتر استفانسون چندین تحقیق درباره ی نحوه تاثیر جدیدترین متد جراحی لاغری بر بارداری و زایمان انجام دادند. در مطالعه ای اخیر زایمان های ۱۴۳۱ زن که پس از جراحی لاغری، به کاهش وزن قابل توجهی دست یافته بودند، با ۴۴۷۶ زن که جراحی لاغری انجام نداده بودند مقایسه شد شاخص توده بدنی  زنانی که جراحی لاغری انجام نداده بودند در اوایل بارداری، با BMI قبل از جراحی زنانی که عمل جراحی کردند، یکسان بود.

آیا می توان جراحی لاغری را به همه مادران دارای اضافه وزن توصیه کرد؟

دکتر استفان گفت همه ی شواهد نشان دهنده تاثیرات مثبت جراحی چاقی یا همان لاغری روی زنان بوده است. کاهش نیاز به سزارین و القای زایمان، کاهش زایمان های دیر هنگام، نیاز کمتر به بیحسی اپیدورال و کاهش احتمال تحرک رحمی، زخم واژن، عفونت و خونریزی می توانند جزء تاثیرات جراحی لاغری باشد.

مقایسه ای با استفاده از داده های ثبت شده از جراحی های لاغری در اسکاندیناوی و دفتر ثبت زایمان ها انجام گرفته است. کاهش وزن چشمگیر حدود ۳۸ کیلوگرم از زمان جراحی تا شروع بارداری توانست به این افراد کمک شایانی کند. از طرف دیگر مطالعات قبلی نشان داده اند که زنانی که جراحی لاغری تحت نظر متخصص جراحی لاغری انجام داده اند بیشتر در خطر زایمان های زودرس و به دنیا آوردن نوزادان کوچک و ریز هستند.

از این رو نمی توان به هر شخصی که اضافه وزن دارد توصیه کرد که جراحی لاغری انجام دهد

آیا چاقی می تواند بر سلامت جنین تاثیر گذارد؟

از آنجایی که ارتباط چاقی و بارداری بر هیچ کس پوشیده نیست، پس باید انتظار داشت که چاقی سلامت جنین را نیز تحت تاثیر قرار داده و شرایط زیر را برای او به وجود آورد:

·         تولد زودهنگام

مادرانی که از چاقی مفرط رنج می برند، ممکن است فرزند خود را پیش از رسیدن هفته ۳۸ بارداری به دنیا آورند. این امر می تواند مشکلات بسیار جدی را برای جنین به وجود آورد.





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 731
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: