4ویژگی بهترین رژیم لاغری چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

همان طور که در بخش قبل نیز اشاره شد، رژیم لاغری که شامل تمام گروه های مواد غذایی باشد و آهسته و پیوسته به کاهش وزن کمک کند یک رژیم لاغری اصولی است. بنابراین هر نوع برنامه غذایی که از این دو اصل پیروی کند جزء بهترین برنامه هاست.

متخصصان تغذیه به جز دو اصل ذکر شده، معتقدند اگر برنامه هایی که برای لاغری در نظر گرفته می شوند ویژگی های زیر را داشته باشند قابل اعتمادتر و سالم تر هستند.

۱. ثابت شده که موفقیت آمیز است

برنامه‌های غذایی که ادعا می‌شود بهترین‌ بوده و نتایج قطعی دارند زیاد هستند. اما باید در انتخاب یکی از آن‌ها هوشمندانه عمل کرد. به دنبال انتخاب رژیمی باشید که تحقیقات زیادی پیرامون آن انجام شده و کارایی آن با درصد موفقیت بالا اثبات شده باشد.

برای مثال گروهی از محققان پیرامون کارایی “رژیم لاغری کم کربوهیدارت” تحقیق انجام دادند. آن ها افراد شرکت کننده در تحقیق را در دو دسته قرار دادند. یکی از گروه ها از برنامه غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کردند و گروه دیگر رژیم کم چربی را دنبال کردند.

بعد از ۱۲ هفته دنبال کردن رژیم های غذایی، محققان متوجه شدند که افرادِ گروهِ کم کربوهیدارت ۹.۵ کیلو وزن کم کرده بودند، اما گروه دیگر تنها ۴.۱ کیلوگرم لاغر شده بودند. این گروه نشان داد که رژیم لاغری کم کربوهیدارت وزن زیادی را کاهش می دهد و فواید دیگری هم دارد.

۲. به لاغری شما در دراز مدت کمک می‌کند

تمام برنامه‌های غذایی که در دسته رژیم لاغری سریع گنجانده می‌شوند می‌توانند به نوعی برای سلامتی شما مضر باشند. شاید بگویید اتفاقا من افرادی را می‌شناسم که با رژیم لاغری سریع توانسته‌اند وزن زیادی از دست دهند.

بله در واقع چنین چیزی امکان پذیر است. و شما می‌توانید در مدت زمان اندکی وزن زیادی از دست بدهید. اما به چه قیمتی؟ چرا می گوییم رژیم لاغری سریع خوب نیست؟

خیلی ساده است. بدن ما توانایی وفق پیدا کردن با شرایط جدید را دارد، اما اگر تغییری بسیار سریع باشد، بدن نمی‌تواند به سرعت خود را با آن وفق داده یا هماهنگ کند. زمانی که سرعت ایجاد تغییری بیشتر از سرعت هماهنگی بدن با آن باشد، قطعاً مشکلات زیاد و بعضاً جبران ناپذیری ایجاد می شود.

در ساده ترین حالت، بدن به هیچ عنوان طرفدار تغییرات سریع نیست و با آن ها مخالف است چون می داند چنین تغییراتی سلامتی آن را به خطر می اندازد. بنابراین بهترین رژیم لاغری، آن رژیمی است که به شما کمک کند تا در میان مدت و دراز مدت وزن کم کنید و اصلا ادعای سریع بودن نداشته باشد.

بیشتر بخوانید : محاسبه bmi

۳. متناسب با وضعیت و توانایی بدن شما است

فرض کنید به شما یک لیست داده اند که در آن ۳۰ برنامه غذایی نوشته شده است. به شما گفته شده که تمامی این ۳۰ برنامه غذایی برای لاغری عالی هستند و در  مدت زمان مناسبی به شما کمک می کنند بیشتر اضافه وزن خود را از دست دهید. اما سوال اینجاست که آیا تمام این ۳۰ برنامه لاغری برای شما کارساز هستند؟

قطعا خیر! قرار نیست هر برنامه ای که با عنوان بهترین روش لاغری به ما معرفی می شود حتما جوابگو باشد و منجر به کاهش وزن سالم ما شود. برای لاغری، ما تنها باید رژیم هایی را دنبال کنیم که متناسب با شرایط و وضعیت بدنی ما تنظیم باشند.

به عنوان مثال با اینکه رژیم کتوژنیک یک روش لاغری بسیار خوب است اما افرادی که آسیب کلیوی دارند، افراد در معرض بیماری قلبی، زنان باردار یا شیرده، افراد مبتلا به دیابت نوع ۱، بیماری کبدی یا لوزالمعده و هر کسی که نیاز به برداشتن کیسه صفرا دارد، نباید رژیم کتو را امتحان کنند.

۴. مانع از مصرف غذاهای مورد علاقه شما نمی‌شود

تجربه ثابت کرده رژیمی که افراد را از خوردن اغلب غذاها منع می‌کند شکست می‌خورد و یک رژیم لاغری اصولی نیست. مخصوصاً اگر قرار باشد در لیست مواد غذایی منع شده، غذاهای مقوی و مغذی باشند نباید از آن رژیم پیروی کرد

منبع : https://www.dranbara.com/





:: بازدید از این مطلب : 615
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: