ارتودنسی فلزی بهتر است یا نامرئی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی فلزی بهتر است یا نامرئی یکی از سوالات متداولی است که افراد برای درمان ارتودنسی و صاف شدن دندان های خود از متخصص ارتودنسی می پرسند. صاف شدن دندان ها توسط متخصص ارتودنسی با چندین روش انجام می شود اما با این حال، بیشترین گزینه های ترجیحی ارتودنسی فلزی یا براکت های فلزی سنتی و ارتودنسی نامرئی هستند که هر دو از مزایا و معایبی برخوردار می باشند.

ممکن است تصمیم گیری برای انتخاب اینکه ارتودنسی فلزی بهتر است یا نامرئی دشوار باشد اما اگر شما با عملکرد و مزایا و معایب هر یک از آنها آشنا باشید می توانید بهتر تصمیم گرفته و به لبخند زیبا و دندان های یکدست و مرتب دست یابید.

سال های طولانی است که روش ارتودنسی فلزی با براکت های نقره ای رنگ خود به بسیاری از بیماران کمک کرده تا ناهنجاری های دندان ها و فک خود را برطرف کنند. با توجه به نتایج مثبتی که تمام بیماران از روش ارتودنسی فلزی( ارتودنسی ثابت )  گرفته اند نمی توان به راحتی این روش درمانی زیبایی را منسوخ دانست و آن را با روش ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین جایگزین است.

نکته اینجا است که ارتودنسی سنتی با براکت های فلزی خود هنوز هم نتایج به مراتب بهتری را در مدت زمان کوتاهتری نسبت به ارتودنسی نامرئی دارد. پس چرا باید این سوال برای همه مطرح باشد که ارتودنسی فلزی بهتر است یا نامرئی؟

دلیل این امر، زیبایی ظاهری ارتودنسی نامرئی و راحتر بودن استفاده از آن است. در حقیقت با قرار گرفتن پلاک های شفاف ارتودنسی نامرئی در دهان، هیچکس متوجه نمی شود که شما تحت درمان هستید و ظاهر شما تغییری نخواهد کرد.

نکته دیگر این است که پلاک های شفاف ارتودنسی نامرئی آسیبی به بافت دهان شما نمی رسانند و درد و ناراحتی کمتری برای شما ایجاد می کنند. تمیز کردن دندان ها و حفظ بهداشت دهان و دندان نیز با ارتودنسی نامرئی بسیار راحت تر است.

اما به خاطر داشته باشید که اگر روش ارتودنسی نامرئی را به ارتودنسی فلزی ترجیح دادید باید با دندانپزشک و متخصص ارتودنسی خود همکاری کامل داشته باشید. چون استفاده منظم از پلاک های شفاف مهمترین عامل در نتیجه اصلاح دندان ها با این روش است.

منبع : https://www.orthotips.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: