کدام روش ارتودنسی را انتخاب کنیم؟ ارتودنسی رنگی، ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی نامرئی؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی نامرئی یکی از روش های درمانی در دندانپزشکی است که به رفع مشکلات دندان ها مانند بهم ریختگی آنها کمک می کند. با کمک ارتودنسی رنگی، ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی نامرئی می توان دندان های کج و آنهایی که در جای مناسب خود قرار ندارند را کاملا صاف و منظم کرد.

عملکرد براکت ها در ارتودنسی نامرئی چگونه است؟

در درمان با ارتودنسی نامرئی، براکت ها با فشاری که روی دندان ها طی یک دوره زمانی مشخص وارد می آورند آنها را به آرامی طی یک جهت خاص حرکت می دهند. در حقیقت، براکت ها موجب می شود ریشه های دندان در استخوان فک تغییر شکل داده و جابجا شوند.

زمانی که موقعیت دندان ها تغییر کردند نوبت به ریتینر می رسد. ریتینر یا نگهدارنده این امکان را به استخوان ها و لثه ها می دهد تا با گذشت زمان اطراف دندان را فرا گیرند و تغییراتی را که در دندان ها رخ داده پایدار و دائمی نمایند.

با وجود اینکه ارتودنسی نامرئی یک روش دائمی برای اصلاح و ترمیم دندان ها در نظر گرفته می شود اما اگر به درستی از ریتینر استفاده نکنید، امکان بازگشت دندان ها به حالت قبل وجود دارد.

براکت های ارتودنسی بسته به مشکلات دندان فرد می توانند وضعیت آنها را حداقل تا شش ماه اصلاح نماید. اما در صورتی که شرایط دندان ها بسیار پیچیده و شدید باشد شاید مجبور باشید چند سال آنها را در دهان خود تحمل کنید.

البته استفاده از نگهدارنده برای تثبیت نتایج نیز به این طول درمان اضافه می کند. متخصصین ارتودنسی به منظور اینکه وضعیت دندان های بیمار را طی دوران درمان با ارتودنسی نامرئی مرتبا کنترل کرده و تغییرات جدیدی اعمال کنند قرار ملاقات های منظمی ترتیب می دهند.

بیشتر بخوانید :

 ارتودنسی بزرگسالان

هزینه ارتودنسی چه قدر است ؟

مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی

مزایا:

-           مهمترین مزیت ارتودنسی اینویزالاین، نامرئی بودن و نامشخص بودن آن در دهان است و شخص به راحتی می تواند لبخند زده و یا صحبت کند.

-           یکی دیگر از مزیت های ارتودنسی نامرئی این است که هیچ گونه فلزی در آن وجود نداشته و در نتیجه آسیبی به لثه های شما وارد نمی آید.

معایب:

-           ارتودنسی نامرئی نسبت به براکت های معمولی گران تر است.

-           در برخی موارد اثربخشی این نوع ارتودنسی از براکت های معمولی کمتر است از این رو قبل از درمان باید با متخصص ارتودنسی صحبت نمایید که آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر.

در نهایت برای اینکه اطمینان یابید براکت ها و درمان ارتودنسی برای شما کارآمد و سریع است باید تمامی دستورالعمل ها و توصیه های متخصص ارتودنسی را به دقت رعایت نمایید.

منبع : https://www.orthoinfo.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: