روشهای کاهش قیمت ارتودنسی دندان
نوشته شده توسط : رعنا

قبل از اینکه این موارد را برای شما بیان کنیم، در ابتدا باید به یک نکته ی بسیار ضروری و مهم توجه داشته باشید.

انتخاب ارتودنتیست دارای مهارت و باتجربه میتواند اولین قدم برای کمک به کاهش هزینه های نهایی درمان شما باشد. یک متخصص ارتودنسی خوب با استفاده از برنامه درمانی صحیح و خاص هر بیمار، میتواند بسیاری از مشکلات حین و بعد از درمان را کاهش داده و بدین ترتیب سبب کاهش هزینه ارتودنسی دندان شود. در نتیجه، اولین گام برای شما این است که ارتودنتیست خوب پیدا کنید و در جلسه مشاوره، در رابطه با هزینه درمان و روشهای کاهش آن، با ایشان صحبت کنید.

این روشها عبارتند از:

روش اول: استفاده از بیمه تکمیلی

در ابتدا باید بدانید که بیمه های سلامت، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح، بیمه های  پایه کشور محسوب می شوند و به دلیل زیبایی بودن درمان ارتودنسی، تعرفه ای بابت آن پرداخت نمیکنند. تنها در صورتی که بیمار به دلیل مواردی مانند تصادف و ضربه به صورت، دچار ناهنجاریها و مشکلات فکی شده باشد، بیمه های پایه بخشی از هزینه درمان را نیز تقبل میکنند.

اما در رابطه با بیمه های تکمیلی باید به تعرفه های دندانپزشکی آن ها توجه کنید. برخی از آنها قسمتی از هزینه های دندانپزشکی را به بیمه شدگان خود بازمیگردانند. بیمه های تکمیلی با توجه به شرایط قراردادی خود، مبلغی را به صورت ماهانه و یا سالانه از شما دریافت میکنند و بسیاری از موارد دندانپزشکی، از جمله ارتودنسی را تحت پوشش قرار می دهند. شما باید قبل از شروع درمان خود، با بیمه تکمیلی و مطب ارتودنسی مد نظرتان، هماهنگی های لازم را انجام دهید. برخی از کلینیک های ارتودنسی با بیمه تکمیلی شما قرارداد دارند، اما انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دارای مهارت اولویت بالاتری دارد. پس در ابتدا به دنبال یافتن ارتودنتیست خوب باشید و با دریافت رسید از کلینیک ارتودنسی، بخشی از هزینه را از بیمه دریافت کنید.

بیشتر بخوانید : دندان درد

روش دوم: پرداخت نقدی و کامل هزینه

شاید این روش برای شما مبهم باشد و بگویید که چطور با پرداخت یکجا می توانم هزینه درمان خود را کاهش دهم. باید بگوییم که شما با پرداخت کلی و نقدی، می توانید میزان قابل توجهی تخفیف بگیرید.

روش سوم: مراجعه به دانشکده های دندانپزشکی

دانشکده های دندانپزشکی، در برخی از شهر ها وجود دارند که دانشجو ها و رزیدنت های ارتودنسی با دریافت هزینه دولتی و بسیار کمتر از مطب های ارتودنسی، درمان را انجام می دهند. اما این مسئله مهم را در نظر بگیرید که امکان عدم کیفیت کار آنها وجود دارد و شاید روند درمان و نتیجه نهایی آن، مورد قبول شما واقع نشود.

روش چهارم: اجتناب از پرداخت هزینه های اضافی

در نظر داشته باشید که قیمت ارتودنسی به خودی خود کم نیست و اگر شما توصیه های متخصص را رعایت نکنید، می توانید سبب افزایش هزینه های درمانی خود شوید.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: