3 اشتباهی که هنگام خرید حلقه نامزدی ممکن است مرتکب شوید
نوشته شده توسط : رعنا

هنگام خرید حلقه نامزدی برای شریک عاطفی خود، اغلب مردم بدنبال شکل و ظاهر حلقه هستند و به دیگر مسایل دقت و توجهی ندارند. اما این کار درستی نیست و اگر شما هم جزو این افراد هستید، بهتر است این عادت را کنار بگذارید.

از انگشترهای سولیتر، هالو یا نگین سه‌گانه گرفته تا سنگ‌هایی به شکل گلابی، گرد یا بیضی، سنگ الماس یا سنگ‌های رنگی همگی باعث شده‌اند تا حلقه‌های نامزدی مدل‌های بسیار زیاد و متنوعی داشته باشند و انتخاب و تصمیم‌گیری را برای فرد سخت کنند. یکی از دلایلش هم این است که انتخاب فرم و شکل و رنگ حلقه کاملا به سلیقه فردی بستگی دارد که می‌خواهید برای او انگشتر را خریداری کنید و هیچ‌کس دیگری از بیرون نمی‌تواند در این مسیر کمکتان کند.

۱- انتخاب بهترین رنگ و شفاف‌ترین الماس برای حلقه

به هیچ عنوان عقلانی نیست که شما برای حلقه نامزدی، الماسی با شفاف‌ترین رنگ و عالی‌ترن درجه پاکی خریداری کنید.

حتی اگر توان مالی خرید گران‌قیمت‌ترین الماس را دارید هم توصیه می‌کنیم برای حلقه نامزدی سراغ الماسی نروید که بالاترین درجه رنگ و بالاترین درجه پاکی را دارد. بسیاری از کارشناسان جواهر اعتقاد دارند هزینه کردن برای خرید عالی‌ترین سنگ الماس برای حلقه نامردی یکی از اشتباهات بارز ثروتمندان است.

چرا؟ چون چشم غیر مسلح انسان توانایی تشخیص درجه عالی رنگ و بهترین درجه پاکی الماس را ندارد. یعنی فرد با نگاه کردن به الماس درجه یک و الماس درجه ۴ نمی‌تواند تفاوت آنها را خیلی از هم تشخیص دهد. به این خاطر که این تفاوت‌ها بسیار کم و غیرقابل شناسایی هستند. اما این در حالیست که قیمت آنها با هم تفاوت بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید :

 ۲- انتخاب باریک‌ترین رکاب برای انگشتر

پیشنهاد ما این است که تا حد امکان، حلقه‌ای با رکاب بسیار باریک انتخاب نکنید.

امروزه شاهد حلقه‌هایی هستیم که رکاب بسیار باریکی دارند. به این خاطر که باریک بودن انگشتر باعث می‌شود سنگ روی آن بزرگ‌تر دیده شود. اما این را بدانید که انتخاب رکاب باریک یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات برای خرید حلقه نامزدی بشمار می‌رود. چرا؟

به این خاطر که رنگ‌های مختلف طلا (که درجه سختی آن را مشخص می‌کند) به مرور زمان و در طول سال‌ها خورده می‌شود و در نتیجه حلقه از آن چیزی که هست هم باریک‌تر و نازک‌تر خواهد شد. در نتیجه، احتمال شکستن آن بسیار زیاد می‌شود. یعنی پس از چند سال همیشه باید در استرس این باشید که حلقه‌تان شکسته نشود.

شاید هنگام خرید تصور کنید با انتخاب باریک‌ترین رکاب، سنگ الماس (یا هر سنگ قیمتی دیگر) روی آن بیشتر جلوه می‌کند و حلقه جذاب‌تر دیده می‌شود. اما از آنجا که حلقه قرار است همیشه دست فرد باشد، انتخاب رکاب باریک برای آن چندان منطقی و حتی به لحاظ مالی به‌صرفه نیست (زیرا احتمال شکستن و آسیب‌ دیدن آن زیاد است).

توصیه کارشناسان طلا و جواهر این است که هنگام خرید حلقه و انگشتر نامزدی علاوه بر زیبایی و فاخر بودن انگشتر به دوام و استحکام آن در طول زمان هم توجه داشته باشید.

۳- پرداخت پول زیاد برای خریدن گران‌ترین حلقه

پرداخت هزینه زیاد برای خریدن حلقه نامزدی نتیجه معکوس دارد.

شما شاید تصور کنید که اگر گران‌قیمت‌ترین حلقه را برای نامزد خود خریداری کنید، او خوشحال‌تر خواهد بود و از این ولخرجی شما غرق در هیجان می‌شود. اما این دقیقا یکی از اشتباهاتی است که اغلب مردها هنگام خرید حلقه مرتکب می‌شوند.

وقتی قرار است با دختر موردعلاقه خود ازدواج کنید، برای او مهم است که پول و سرمایه خود را برای مسایل مهم و اصلی‌تر زندگی هزینه کنید. وقتی پول زیادی را فقط برای خرید حلقه‌ی نامزدی پرداخت می‌کنید، او به جای خوشحال شدن تصور می‌کند که ولخرجی زیاد کرده‌اید؛ که نباید می‌کردید. شما می‌توانید با مبالغ کمتر، انگشترهای جذاب و زیبای دیگری را خریداری کنید که در عین حال که اصل و زیبا هستند، پول گزافی هم برای خریدشان هزینه نشده است.

یا حتی می‌توانید به جای خرید الماس، سراغ سنگ ماه تولد نامزد خود بروید و حلقه‌ای با این سنگ را برای او سفارش دهید. یا حتی انگشتری دست‌ساز و منحصر به فرد برای او سفارش دهید تا تک و ناب باشد.

منبع : مجله طلا و جواهر





:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: