خدمات دندانپزشکی کودکان از چه زمانی مورد احتیاج است؟
نوشته شده توسط : رعنا

دندانپزشکی کودکان شامل دانش و اعمالی می باشد که به معالجه و پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان در محدوده سنی ۳ تا ۱۲ ساله می پردازد . آشنایی با بهداشت دهان و دندان و استفاده از روشهای بهداشتی از زمان رویش اولین دندان شیری کودک یعنی از حدود ۶ ماهگی به بعد کودک، برای والدین اهمیت زیادی دارد. همچنین نگهداری از دندان های شیری و آگاهی از زمان رویش و افتادن دندان های شیری و دندان دائمی کمک فراوانی به سهیم کردن والدین در حفظ و نگهداری دندان های شیری کودک خواهد داشت . امکان اولین ویزیت دندانپزشکی پس از رویش اولین دندان های شیری کودک، یعنی در سن یک سالگی امکان پذیر می باشد. آگاهی اولیای کودک در حذف عادت هایی همچون مکیدن انگشت، خوردن پستانک، جویدن ناخن و تنفس از راه دهان به مدت طولانی، در تشویق کودکان مؤثر است.

به جای اینکه وقت خود را با حضور در مطب جهت رزرو نوبت از دست دهید، تنها با پر کردن این فرم نوبت خود را در سریع ترین زمان ممکن رزرو نمائید. با رزرو آنلاین نوبت از مشاوره و ویزیت رایگان بهره مند شوید.

عصب کشی دندان شیری کودکان

عصب‌کشی دندان یک روش درمان موثر و بی‌خطر برای متوقف کردن انواع مختلف درد دندان و حفظ دندان‌های آسیب‌دیده به خاطر پوسیدگی یا سایر مشکلات احتمالی مانند آن می باشد. ما قبلا درباره این فرآیند، مطلبی تحت عنوان عصب کشی دندان منتشر کرده ایم که می توانید با مراجعه به این مطلب از مراحل و سوالاتی که راجع به عصب کشی دندان دارید، مطلع شوید.

چنانچه پوسیدگی دندان کودک عمیق باشد، ولی آبسه ای ایجاد نشود عصب کشی دندان شیری با خارج کردن پالپ و ترمیم آن (عمل پالپوتومی) صورت می پذیرد. ترمیم دندان های شیری و ماندگاری آن حتی برای چند سال به جویدن و هضم غذا و رشد کودک و تکامل عضلانی و فکی صورت کودک کمک شایانی می کند.

روش های دیگر درمان به جای عصب کشی برای کودکان

با توجه به این که عصب‌کشی دندان معمولاً برای کودکان اندکی درد آور است، وجود نگرانی برای والدین در هنگام استفاده از این درمان برای کودک خود مسئله‌ای کاملاً طبیعی است. در ابتدا لازم است که والدین نباید احساس نگرانی و تشویش خود را به کودک خود منتقل نمایند. در صورتی که مایل به انجام عصب کشی دندان کودک خود نمی باشید می توانید از روش های دیگری همچون جراحی پالپ و یا کشیدن دندان یکی را بر گزینید که یکی دیگر از خدمات دندانپزشکی کودکان به حساب می آید. لازم به یادآوری است که در صورتی که کودک خود دندان خود را از دست داده باشد می توانید ایمپلنت دندان  نیز استفاده نمایید.

فلوراید تراپی دندان های کودکان

استفاده کردن از فلوراید در کنترل و پیشگیری از پوسیدگی دندان ها اللخصوص در سطوح بین دندانی نقش مهمی دارد. عمل فلوراید تراپی یعنی کاربرد موضعی فلوراید به صورت دوره ای برای دندان های کودکان، به منظور افزایش مقاومت دندان ها در برابر پوسیده شدن می باشد. در روش فلورایدتراپی دندانپزشک ابتدا دندان ها را با برس و خمیر مخصوص تمیز می نماید و سپس فلوراید بصورت ژل یا وارنیش روی دندان ها قرار داده می شود. بعد از آنکه ژل بر روی دندان مالیده شد، کودک باید چند بار آب دهان خود را خالی کند ولی دهان نباید شسته شود و تا نیم ساعت بعد هم کودک نمی تواند چیزی بخورد یا بیاشامد.

منبع : تاج دنتال





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: