اصلاح طرح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی چگونه انجام میشود؟
نوشته شده توسط : رعنا

روش درمانی که دندان پزشک برای طراحی لبخند هالیوودی به شما پیشنهاد می دهد؛ بستگی به مشکلات و عیوب دندان های شما دارد. متداول ترین روش هایی که برای اصلاح طرح لبخند هالیوودی انجام می شود؛ عبارتند از:

1.سفید کردن دندان ها قبل از نصب لمینت سرامیکی

تعجب نکنید اگر دندانپزشک پیش از نصب لمینت سرامیکی از شما خواست که برای سفید کردن دندان های تان از ژل های مخصوص خانگی یا حتی روش بلیچینگ استفاده کنید. بسیاری از کیت های سفید کننده خانگی به طور موقت رنگ دندان های شما را چند درجه روشن می کنند و به این ترتیب دندانپزشک می‌تواند بهترین سایه رنگ مطابق با دندانهای طبیعی خودتان را انتخاب کند. البته روش های سفید کردن دندان حرفه ای که در مطب دندانپزشکی انجام میگیرد میتواند دندان های طبیعی شما را روشن تر و درخشان تر کند؛ تا بتوانید روشن ترین سایه رنگ لمینت دندان  پرسلین را انتخاب کنید. در برخی مطب ها از لیزر برای سفید کردن دندان استفاده میشود. سفید کردن با لیزر کمتر از ۴۰ دقیقه زمان می برد و می توانید در همان جلسه قالب گیری برای ساخت لمینت سرامیکی دندانهای خود را با لیزر سفید کنید.

2.ونیر دندانی

برای اصلاح طرح لبخند هالیوودی انتخاب لمینت پرسلین گزینه مناسب تری است. هر چند ونیرهای دندانی دیگری مثل ونیرکامپوزیت، لومینیرز، ایمکس و غیره نیز به شما پیشنهاد می شود اما اگر قصد دارید لبخند هالیوودی خود را برای مدتی طولانی حفظ کنید؛ بهتر است از همان لمینیت پرسلین استاندارد استفاده کنید. زمانیکه با روش سفید کردن به آن اندازه ای که از لبخند هالیوودی انتظار دارید؛ دندانهایتان روشن نمی شود؛ ونیر های دندانی به کمک شما می آیند تا با انتخاب روشن ترین سایه رنگ که در مقاله "آیا رنگ لمینیت دندان قابل انتخاب است؟" به طور کامل توضیح دادیم؛ سفید ترین و جذاب ترین لبخند را به خودتان هدیه دهید.

ونیر لمینیت، یک پوسته نازک از جنس پرسلین است که کاملاً با بافت دهان و دندان سازگار است. دندانپزشک می تواند ونیر ها را به راحتی روی سطح دندان شما نصب کرده و ظاهر دندان های تان را تغییر دهد. پیش از کاشت لمینت سرامیکی، بخشی از مینای دندان شما تراشیده می شود تا فضای کافی برای قرار گرفتن پوسته های پرسلین روی دندان های تان ایجاد شود. دندانپزشک با مواد باندینگ بسیار مستحکم، پیوند بین ونیر لمینیت و مینای دندان را برقرار می کند تا بر اثر وارد آمدن فشار هنگام گاز زدن یا جویدن غذا ها از روی دندانهای شما نیفتد.

انتخاب رنگ، جنس لمینت پرسلین، برند، نحوه کاشت، تکنیک ساخت در لابراتوار و تجربه دندانپزشک از عواملی که روی هزینه و قیمت لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی تأثیرگذار است. مراقبت از لمینت های سرامیکی با حفظ بهداشت دهان و دندان و محدود کردن عاداتی مثل سیگار کشیدن یا دندان قروچه کردن به افزایش دوام و طول عمر های دندانی کمک می کند. هرچند فرآیند نصب کامپوزیت ونیر به نظر ساده می رسد؛ اما اگر توسط دندانپزشک متخصص و با تجربه انجام نگیرد؛ طرح لبخند هالیوودی شما چندان رضایت بخش نخواهد بود.

3.تاج دندان به جای لمینیت سرامیکی

تاج دندان مانند ونیرهای لمینت سرامیکی به عنوان روکش روی دندان های شما قرار می گیرند تا ظاهر آن را زیباتر کنند. برخلاف ونیرها که فقط سطح دندان را پوشش می‌دهند؛ تاج دندان کل دندان را روکش می کنند. در صورتی که برای اصلاح طرح لبخند هالیوودی به کلینیک مراجعه کنید اما یک یا چند دندان شما پوسیدگی بسیار عمیق داشته باشد و یا نیاز به روت کانال پیدا کند؛ دندانپزشک به شما پیشنهاد می دهد که از تاج دندان همرنگ با ونیرهای پرسلین خود استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از ترمیم دندانهای خود بگیرید. تکنولوژی ساخت و طراحی لمینیت سرامیکی و تاج دندان پرسلین توسط تکنولوژی پیشرفته با توجه به قالب تهیه شده توسط دندانپزشک و رنگ منتخب شما در لابراتوار تهیه شده و حداکثر تا دوهفته آماده نصب روی دندان ها می باشد. پس از نصب تاج دندان و لمینت پورسلین، هیچ تفاوت ظاهری قابل تشخیص نخواهد بود و یک لبخند هالیوودی کامل به شما هدیه داده می‌شود.

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: