اگر طلایی که خریداری کرده‌ایم تقلبی بود چه کنیم؟
نوشته شده توسط : رعنا

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که اقدام به خرید طلا کنید. حال این طلا می‌تواند صرفا جنبه‌ی زیورآلات داشته باشد و یا برای اهداف دیگری مانند سرمایه‌گذاری یا حتی پس‌انداز خریداری شود. همانطور که می‌دانید قیمت طلا در ایران هر روز نرخ جدیدی دارد و همین افزایش قیمت‌ها بسیاری را تشویق به خرید طلا می‌کند.

بیشتر بخوانید :

پیش از هرچیزی دقت کنید که طلا را حتما از واحد‌هایی که زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر هستند و پروانه کسب دارند، خریداری کنید تا اگر خلافی صورت گرفت از سوی اتحادیه قابل پیگیری باشد. هر طلافروشی با صدور فاکتور برای محصول طلا، درواقع طلایی که شما خریداری کرده‌اید را تضمین کرده است و در قبال اصل یا تقلبی بودن آن مسئول است. در این فاکتور فروش قید می‌شود که طلا ۱۸ عیار است و مارک سازنده نیز مشخص است که هویت فروشنده را نشان می‌دهد.

پس لازم است همیشه مواظب فاکتور خرید طلا خود باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید پیگیری کنید. از طرفی بدون فاکتور خرید قادر به فروش طلای خود نیز نخواهید بود. زیرا امکان اثبات اینکه خودتان صاحب طلا هستید وجود ندارد و هیچ طلافروشی نمی‌تواند آن را از شما خریداری کند. مگر در شرایطی که طلافروش شما را بشناسد.

اگر فاکتور طلای خود را گم کردید، بلافاصله به واحدی که طلا را از آن خریداری کرده‌اید مراجعه کنید. با دادن تاریخ دقیق خرید طلا، فروشنده می‌تواند پس از تایید خرید یک فاکتور المثنی برای شما صادر کند. دقت کنید که تاریخ دقیق خرید طلا را باید الزما به خاطر داشته باشید.

بیشتر بخوانید : طلا فروشی اینترنتی آزادی





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: