درمان ارتودنسی به صورت نامرئی
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه با پیشرفت سریع علم پزشکی شاهد تحول بزرگ از لحاظ مواد و وسایل هستیم. با توجه به زمان طولانی درمان با ارتودنسی یکی از نکات مورد توجه بیماران این است که از متدهایی استفاده شود که دیده نشوند. بسیاری از کسانی که دچار نامنظمی دندان هستند و به درمان ارتودنسی نیاز دارند بیشتر تمایل به استفاده از ارتودنسی بی رنگ دارند که در دهان دیده نشود و در روابط اجتماعی و شغلی آنها مشکلی به وجود نیاورد. به طور کلی تکنیک های جدید و پرطرفدار ابداع شده که دستگاه ارتودنسی دیده نمی شود. با ما همراه باشید تا در ادامه با این تکنیک بیشتر آشنا شویم.

 عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی بی رنگ

همانطور که گفتیم عوامل بسیار زیادی در هزینه های ارتودنسی بی رنگ تاثیرگذار هستند که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

-تاثیر جنس براکت

جنس موادی که در ساخت براکت سرامیکی استفاده می شود دارای هزینه بیشتری است. در براکت فلزی از فولادهای ضد زنگ استفاده می کنند که از نظر قیمت نسبت به براکت سرامیکی ارزان تر می باشد. به همین علت بیماران باید طبق تفاوتی که در مواد بکار می رود هزینه بیشتری هم پرداخت کنند. براکت های ارتودنسی بی رنگ از ماده ای ساخته می شود که در آخر شفاف و بدون رنگ است و از این رو باعث زیبایی درمان ارتودنسی دندان می شود.

-رنگ براکت

بهتر است بدانید براکت ها می توانند به رنگ دندان یا به رنگ روشن و یا به طور کامل نامرئی باشند. توانایی ارتودنسی سرامیکی به علت تنوع رنگ و همخوانی با دندان های بیمار بسیار زیاد است. کسانی که دادن های روشنی دارند معمولا از براکت های روشن و شیشه ای رنگ استفاده می کنند و کسانی که به علت های مختلف و جنس دندان ها، دارای دندانی تیره تر هستند، براکت های رنگی اما متناسب با دندان خود را انتخاب می کنند. این ترکیب رنگ در میان براکت های سرامیکی این امکان را به افراد می دهد که براکت ها را مطابق با رنگ دندان های خود انتخاب کنند و این موضوع هم به طور مستقیم بر روی افزایش هزینه ارتودنسی بی رنگ اثر دارد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک

-بالا بودن هزینه ارتودنسی سرامیکی به علت نامرئی بودن

ارتودنسی نامرئی کمتر جلب توجه کرده و در محدوده دید مردم قرار می گیرد. از این نوع درمان به عنوان درمان نامرئی هم می کنند. در واقع افراد اگر بخواهند درمان دندان های خود را با ارتودنسی و براکت های بی رنگ انجام دهند بی شک باید هزینه های بیشتری را پرداخت کنند. براکت سرامیکی کمتر از براکت فلزی دیده می شود به همین دلیل روشی پرطرفدار در میان نوجوانان و همچنین بزرگسالانی است که از دیده شدن براکت های دندان های خود در برابر دوستان و اطرافیان خجالت می کشند و کمتر به حرف زدن و خندیدن تمایل نشان می دهند. به طور کلی استفاده از براکت های سرامیکی به افراد کمک می کند که با این احساسات به خوبی مقابله کنند.

-مراجعه بیشتر به متخصص ارتودنسی و افزایش هزینه ارتودنسی

براکت ارتودنسی بی رنگ نیازمند ظرافت، دقت و زمان بیشتری برای نصب شدن روی دندان ها هستند. یک دندانپزشک متخصص ارتودنسی زمان بیشتری جهت نصب، معاینه و تعمیر در نظر می گیرد. همچنین بیماران هم باید مراجعه بیشتری نزد متخصص برای ارزیابی براکت و دندان ها داشته باشند.

منبع : https://www.orthoblog.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: