اطلاعات مفید که قبل ارتودنسی کودکان باید بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

اگر کودک شما دارای دندانهای کج و کوله یا فک ناهمتراز می باشد، به یک بهتر است قبل از ۱۵ سالگی به متخصص ارتودنسی دندان برای پیشگیری مراجعه کنید.در ادامه دلایل این موضوع و اصلی ترین سوالاتی که در این رابطه وجود دارد را برای شما از زبان دکتر مهریزی دارای بورد تخصصی آورده ایم. در بخش نظرات نیز میتوانید تمامی سوالات خود را مستقیما با ایشان مطرح کنیدو یا سوالات دیگران را مشاهده کنید.

اطلاعات مفید که قبل ارتودنسی کودکان باید بدانید

اگر کودک شما دارای دندانهای کج و کوله یا فک ناهمتراز می باشد، به یک بهتر است قبل از ۱۵ سالگی به متخصص ارتودنسی برای پیشگیری مراجعه کنید.در ادامه دلایل این موضوع و اصلی ترین سوالاتی که در این رابطه وجود دارد را برای شما از زبان دکتر مهریزی دارای بورد تخصصی آورده ایم. در بخش نظرات نیز میتوانید تمامی سوالات خود را مستقیما با ایشان مطرح کنیدو یا سوالات دیگران را مشاهده کنید.

ارتودنسی کودکان

در این مقاله سعی داریم سوالاتی که از متخصص دارید را جواب بدهیم و راهنمای خوبی برای والدین کودکان که نیاز به ارتودنسی دارند باشیم.

انواع براکت ارتودنسی

امروزه تعدادی از تجهیزات در دندانپزشکی استفاده زیادی دارند. اما براکت ها هنوز هم ابزار اصلی برای یکدست کردن دندان ها و درست کردن طرز قرارگیری دندان ها روی همدیگر می باشند. براکت از طریق فشار آوردن به دندان ها و فک عمل می کند تا آنها را به جایگاه مطلوب جابجا کند.

براکت ها مانند گذشته از فلزهای درخشان ساخته نمی شوند. اکنون گزینه های بسیار بیشتری در دسترس هستند. قبلا دندان ها کاملا با بند و فلز پوشانده می شدند. اما امروزه، همه دندان ها به صورت مستقیم به یکدیگر وصل می شوند.

براکت ها ممکن است از این مواد ساخته شوند:

  • فولاد ضدزنگ
  • سرامیک
  • پلاستیک
  • ترکیبی از مواد مختلف

چنین چیزی می تواند ظاهری نامرئی یا به رنگ دندان را برای براکت ها فراهم کند. در زمان مناسب، سیم را می توان از موادی مانند نیکل ، تیتانیوم یا مس تیتانیوم درست کرد. این مواد ممکن است دوام بیشتری داشته باشند و نسبت به سیم های فولادی به تنظیم کمتری نیاز دارند.

اکنون می توانید قالب های کاملا نامرئی را نیز پیدا کنید. اینها می توانند دندان ها را بدون نیاز به بریس و سیم های قدیمی کاملا یکدست کنند.

بیشتر بخوانید : دندان درد

تجهیزاتی که در ارتودنسی استفاده می شوند

تد سیستم: وسایل مهار موقتی TAD پیچ های کوچکی هستند که ۶ تا ۱۲ میلیمتر طول و ۱.۲ تا ۲ میلیمتر عرض قطر دارند. زمانی که لازم باشد، آنها را به صورت موقتی به استخوان داخل دهان متصل می کنند تا نقطه ای ثابت را فراهم آورده و از آنجا به دندان ها فشار وارد کنند.

تد سیسیم ها کنترل بیشتری را بر روی دندان ها وارد می کنند. آنها در درمان ارتودنسی بسیار بیشتر از قبل رایج شده اند.

بندهای لاستیکی: بندهای لاستیکی با نام بندهای کشدار نیز شناخته می شوند. آنها زمانی استفاده می شوند که نیروی بیشتری برای جابجایی دندان و فک ها به مکان درست خود مورد نیاز می باشد. شما حتی می توانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

سرپوش: بعضی افراد می توانند از سرپوش استفاده کنند. این وسیله از پشت سر به براکت ها متصل می شود و قابلیت جابجایی نیز دارد. درست مانند بندهای لاستیکی، سرپوش زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که فشار بیشتری بر روی دندان ها و فک ها مورد نیاز است. اگر به سرپوش نیاز باشد، آن را معمولا باید در طول شب و موقع خوابیدن یا در خانه استفاده کنید.

نگه دارنده ها: از نگه دارنده ها در زمان برداشتن براکت ها استفاده می شود تا دندان ها در جای خود باقی بمانند. قرار گرفتن دندان ها در جای خود به زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: