آیا بلیچینگ دندان پر شده امکان پذیر است ؟
نوشته شده توسط : رعنا

این مقاله در پاسخ به این سوال نوشته شده است: آیا بلیچینگ دندان پر شده امکانپذیر است؟ برای شنیدن پاسخ دکتر آرش راد با ما همراه باشید. برای سفید شدن دندان سه روش کلی وجود دارد: ونیر کامپوزیت، لمینت و بلیچینگ. در روش بلیچینگ نمیتوان به اندازه دو روش دیگر انتظار سفید شدن دندان ها را داشت. در واقع دندان تنها دو الی سه درجه روشنتر می شود که این میازن بسته به دندان هر فرد متفاوت است.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ ماده ای است که باعث می شود رنگدانه های رسوب کرده دندان، اکسید شود و از بین برود. این اتفاق به مرور زمان می افتد. در واقع ماده سفیدکننده یا پراکسید هیدروژن به قسمت های زیرین مینا در عاج نفوذ می کندو رنگ دندان را روشن تر می شود. برای بلیچینگ دو روش متفاوت متفاوت وجود دارد که مراحل و هزینه های آن متفاوت است.

بلیچینگ و حساسیت دندان:

در روش home این مواد توسط بیمار داخل تری مخصوص بلیچ گذارده می شود و به مدت یک ساعت قبل از انجام بلیچ و به مدت نیم ساعت بعد از انجام بلیچ داخل دهان گراشته می شود. در روش office ماده ضد حساسیت دندان توسط دندانپزشک به مدت ده دقیقه روی دندانها قرار داده می شود.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان

اما سوال اصلی:

آیا بلیچینگ دندان پر شده امکانپذیر است؟

در بلیچینگ دندان پر شده , ماده بلیچ روی مواد ترمیم دندان ، ونیر کامپوزیتی و سرامیکی و روکشها اثری ندارد و فقط خود دندان را روشن تر میکند. به عبارتی مواد پرکردنی، سرامیکها در برابر ماده بلیچ تغییر رنگ نمی دهند. بنابراین نمیتوان از مواد بلیچینگ دندان بر روی سطحی غیر از خود دندان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : کاشت ایمپلنت





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: