آیا خرید جواهر به صرفه است؟
نوشته شده توسط : رعنا

طلا وسیله‌ای است که در طول زمان ارزش خود را حفظ می‌کند. حتی در بعضی مواقع، ارزش آن افزایش می‌یابد و می‌توانید بعد از چند سال از خرید آن سود نیز بکنید. اگر می‌خواهید بعداً پول نقد را داشته باشید و در حال حاضر امکان نگه داشتن آن را ندارید، می‌توانید روی طلا و جواهرات قیمت بالاتر سرمایه گذاری کنید.

بر اساس اعلام بانک مرکزی جهان، سرمایه گذاری بر روی طلا در دسته بندی A سرمایه گذاری‌ها قرار می‌گیرد. این بدان معنی است که آنها آن را به عنوان یک سرمایه گذاری خوب به شدت توصیه می‌کنند، زیرا ارزش آن با گذشت زمان یا با تورم کاهش نمی‌یابد.

مردم منطقه شرقی جهان مانند ما ایرانیان، هندی‌ها و چینی‌ها علاقه و ارادت خاصی به جواهرات و انواع طلا دارند. این بخش از جهان مدت‌هاست که به سرمایه گذاری در جواهر و طلا اعتقاد دارند و این فلز گرانبها را می‌خرند تا روزی در آینده از سود آن استفاده کنند

پس از سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، سهام و اوراق قرضه، سومین سرمایه گذاری پر طرفدار سرمایه گذاری در جواهر و طلا به شمار می‌آید. نکته مثبت در مورد سرمایه گذاری روی طلا و جواهر و خرید سرویس طلا این است که به هیچ وجه شامل مالیات نمی‌شود. همچنین این نوع سرمایه گذاری در هر زمان قابل تبدیل به پول است و می‌توانید آن را در هر جای دنیا با خود ببرید.

فقط باید مراقب باشید که در فصولی که قیمت جواهر و طلا بسیار بالا است و حالت حبابی دارد، سراغ خرید نروید. این زمان، همان زمانی که صفوف و هجوم مردم برای خرید بسیار زیاد می‌شود و به همین خاطر، قیمت در آن زمان قیمت واقعی نخواهد بود و حباب است.

فقط باید مراقب باشید که در فصولی که قیمت جواهر و طلا بسیار بالا است و حالت حبابی دارد، سراغ خرید نروید. این زمان، همان زمانی که صفوف و هجوم مردم برای خرید بسیار زیاد می‌شود و به همین خاطر، قیمت در آن زمان قیمت واقعی نخواهد بود و حباب است

خرید آنلاین طلا به این صورت تنها تفاوتی که با خرید طلای دست دوم دارد این است، که از نظر کیفیت و ظاهر آن تمیزتر و زیباتر است. برای کسانی که قصد استفاده از طلا و جواهر را ندارند، خرید طلای دست دوم و کم اجرت می‌تواند گزینه خوبی باشد و به راحتی به جواب سوال آیا طلای دست دوم بخریم می‌رسند. وقتی صحبت از فروش جواهر می‌شود، شما متوجه کمی تفاوت قیمت با آن قیمتی که خریدید می‌شوید. به این نکته حتما توجه کنید که جواهر و طلای گران قیمت به معنای ارزشمند بودن آن نیست.

تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در طلا یک تعهد است. باید قبل از هر کاری، همه چیز را بررسی کنید. باید خود جواهرات را بررسی کنید. جواهرفروشی‌ها و طلافروشی‌های معتبر را شناسایی کنید. میزان بودجه خود را مشخص کنید و ... .

بازده این سرمایه زیاد است و باید در مورد بازدهی نیز بسیار تحقیق کنید. شما همچنین باید برای مدیریت و حفظ این سرمایه گذاری از نظر مالی آماده باشید. جواهر و طلا برخلاف زمانی که پول را در بانک می‌گذارید، یک سرمایه گذاری فیزیکی و ملموس است. می‌توانید آن را نگه دارید و حتی از آن استفاده کنید.

بیشتر از فکر کردن به سرمایه گذاری روی جواهر، شما باید به نحوه و مکان نگهداری از این فلز گرانبها فکر کنید، جایی که هیچ کس غیر از شما نتواند به آن دسترسی داشته باشد.

شاید یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف این نوع سرمایه گذاری این است، که در خانه بسیار خطرناک است و نمی‌توان جلوی دزدیده شدن آن را گرفت. نگهداری جواهر در خانه باعث به وجود آمدن یک نوع شک دائمی و پارانویا می‌شود.

منبع : https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: