تفاوت در درمان ارتودنسی کودکان و بزرگسالان
نوشته شده توسط : رعنا

اگر در کودکی از براکت‌ها استفاده کرده‌اید، به احتمال زیاد تجربه آن در بزرگسالی متفاوت خواهد بود. نوآوری در ارتودنسی باعث شده که براکت‌ها نسبت به گذشته راحت‌تر عمل کنند. علاوه بر این، این نوآوری گزینه‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین استفاده از براکت‌های پیشرفته، درمان را سریع‌تر و آسان‌تر از گذشته می‌کنند. امروزه فناوری دیجیتال به ارتودنتیست‌های شما این امکان را می‌دهد که به تصویر کاملی از دهان شما دست یابند. بنابراین برای تهیه قالب از دندان‌ها نیازی به استفاده از خاک رس نیست.

اگرچه هیچگاه برای قرار دادن بریس‌ها دیر نیست، اما تفاوت‌هایی بین براکت‌های نوجوانان و بزرگسالان وجود دارد که باید نسبت به آنها آگاه باشید. مزیت درمان ارتودنسی اولیه در کودکان و نوجوانان این است که استخوان‌ها هنوز در حال رشد هستند. این امر باعث لغزنده‌تر بودن آن می‌شود. در هنگام انجام ارتودنسی، سالم بودن دندان‌ها و لثه‌های شما امری بسیار مهم است. بنابراین باید هرگونه بیماری لثه‌ای تحت کنترل باشد. بیماری‌های لثه به طور گسترده در بزرگسالان شایع‌تر است.

بیشتر بخوانید :

 ارتودنسی سریع

ارتودنسی نامرئی

همچنین در افراد بزرگسال ممکن است دندان‌های از بین رفته یا ریزش استخوان که توانایی پشتیبانی از دندان را ندارد، وجود داشته باشد. بنابراین ممکن است قبل از انجام ارتودنسی به درمان لثه یا درمان‌های دندانپزشکی نیاز داشته باشید. معاینه‌ها و تمیز کردن های مکرر توسط دندانپزشک، اغلب برای بزرگسالان لزومت بیشتری دارد. این می‌تواند به سالم ماندن لثه‌ها و دندان‌ها در حین درمان کمک کند. زیر دندان‌های بزرگسالان نسبت به رشد و ساخت پلاک حساس تر هستند.

زمان درمان ارتودنسی در بزرگسالان به طور متوسط طولانی‌تر از ارتودنسی کودکان است. برای تعیین مدت زمان ارتودنسی حتماً باید با متخصص ارتودنسی مشورت کنید. اما این درمان به طور متوسط در حدود دو سال به طول می‌انجامد. عادت‌های بزرگسالی می‌تواند بر روی مراقبت از ارتودنسی تاثیر گذار باشد. بنابراین پیروی از دستورالعمل‌های ارتودنسی و مراقبت از دندان‌های خود بسیار مهم است.

در آخر به یاد داشته باشید که هیچگاه برای انجام ارتودنسی دیر نیست. معالجه ارتودنسی می‌تواند تاثیر چشمگیری بر سلامت دهان و دندان شما داشته باشد و لبخندی زیبا را به شما ارائه دهد

منبع : مجله ارتودنسی دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: