قیمت ارتودنسی و جراحی فک
نوشته شده توسط : رعنا

ناهنجاری فکی برخی از بیماران به گونه ایی است که به تنهایی با ارتودنسی درمان نمی شوند. این گروه از بیماران نیاز به ارتودنسی ثابت دو فک به همراه جراحی فک  بعد از سن ۱۸ سالگی دارند. در این شرایط قیمت ارتودنسی به علت دو مرحله ای بودن ارتودنسی ، پیچیدگی درمان ، زمان بیشتر درمان و … بیشتر خواهد بود. البته قسمت عمده هزینه کلی درمان، مربوط به جراحی فک است.

هزینه ارتودنسی یک فک

در برخی افراد بی نظمی دندانی عمدتا در فک پایین و به خصوص در جلوی فک پایین است. در این شرایط ممکن است فرد فقط به دنبال ارتودنسی فک پایین باشد و به فک بالا اعتنایی نکند. باید دانست که ارتودنسی ثابت در اکثر موارد به دلایل فنی و تکنیکی باید به صورت دو فک باشد و ارتودنسی یک فک معمولا علمی نیست. گاهی بی نظمی دندانی فقط در فک بالا است یا بی نظمی دندان در هر دو فک است ولی دندان های بالا از نظر بیمار بیشتر دیده می شوند و نامرتبی آنها مهم ترند و شاید فرد به دلایل مالی یا … تمایل به ارتودنسی فقط در فک بالا داشته باشد. ولی به هر حال متخصصین ارتودنسی اغلب هر دو فک را تحت درمان ارتودنسی قرار می دهند زیرا لازمه نتیجه مناسب ارتودنسی و ثبات بلند مدت درمان ، انجام ارتودنسی ثابت در هر دو فک است.

هزینه ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی یکی از پرطرفدارترین روش های ارتودنسی بوده و مهمترین دستگاه های نامرئی شامل اینویزیلاین  (Invisalign)  ، الاینرها و سایر دستگاه های شفاف ارتودنسی هستند. هزینه ارتودنسی نامرئی به دلیل پیچیدگی ، هزینه‌های لابراتور، تعداد پلاک‌ها ، تکنولوژی پیشرفته و طول درمان ، در مقایسه با سایر روش‌های ارتودنسی بالاتر است. در ارتودنسی نامرئی ، دستگاه های ارتودنسی متحرک شفاف متعدد به تناوب و در طول درمان به بیمار داده می شود و به این وسیله دندان های بیمار به تدریج حرکت می کنند، هر یک از این دستگاه ها طوری ساخته شده اند که تغییر کوچکی در موقعیت دندان بر اساس طرح درمان  بدهند و مجموع این تغییرات کوچک باعث اصلاح بی نظمی دندانی خواهد شد. پرطرفدارترین دستگاه های ارتودنسی نامرئی اینویزیلاین ها هستند که ظاهر خوبی دارند. از آنجایی که عمده وسایل و مواد ارتودنسی وارداتی هستند و با توجه به نوسان نرخ ارز ، نمی توان هزینه یا قیمت ارتودنسی نامرئی را در مقاله ذکر کرد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی کودکان

هزینه سیم کشی دندان به روش دیمون

ارتودنسی دیمون یکی از روشهای گران قیمت درمان و اصلاح ناهماهنگی دندان ها است. ارتودنسی با این روش راحت تر بوده و دندان درد کمتری دارد و طول دوره درمان نیز اندکی کمتر است. این روش ناراحتی کمتری دارد و همچنین نیاز بسیار کمی به جلسات تنظیم سیم دارد و بنابراین می توان فاصله بین جلسات ویزیت ارتودنسی افزایش داد که مزیت مهمی برای مراجعین پرمشغله یا مراجعین از شهرهای دور است. مهمترین مزیت ارتودنسی دیمون این است که میزان فشاری که به دندان ها وارد می کند کم و ملایم است بنابراین بیمار را آزار نمی دهد و بیمار با آن ها احساس راحتی می کند. روند درمان با وجود این براکت ها سریع تر است و در واقع طول دوره درمان نیز با دیمون کمتر از سایر سیستم های ارتودنسی می تواند باشد. اگر چه هزینه شروع درمان ارتودنسی دیمون می تواند زیاد باشد اما می توان گفت به نوعی صرفه جویی در زمان و  هزینه است چون تعداد مراجعات به مطب متخصص ارتودنسی را کم می کند. با توجه به اینکه عمده وسایل  ارتودنسی وارداتی هستند و با توجه به نوسان نرخ ارز ، نمی توان هزینه یا قیمت ارتودنسی دیمون را در این مقاله اعلام کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: