انواع روش‌ها و بریس‌های ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

با تمام پیشرفت‌های اخیر در ارتودنسی، بریس‌های نگهدارنده‌ی دندان‌ها هرگز روان و آسان‌تر نشده‌اند. امروزه انواع ارتودنسی دندان، ابزارها و درمان‌های بسیار پیشرفته‌ای در دسترس هستند از جمله موارد زیر:

بریس‌های فلزی

بریس‌های فلزی قدیمی از براکت‌های استاندارد فلزی ساخته شده‌اند. این‌ها رایج‌ترین نوع بریس‌های ارتودنسی هستند و در طول سال‌های اخیر شیک‌تر و راحت‌تر شده‌اند. اگر بریس‌های فلزی را انتخاب کنید، می‌توانید رنگ باندهای پلاستیکی آن را به سلیقه‌ی خود انتخاب کنید تا جذاب‌تر و منحصربه‌فرد به نظر برسید.  ارتودنسی ثابت دندان با براکت‌های فلزی پرکاربردترین نوع ارتودنسی ثابت است و مشخص‌ترین آن‌ها نیز به شمار می‌رود.در هر حال بریس فلزی تنها روش درمان مشکلات شدیدی است که می‌توان آن‌ها را با ارتودنسی اصلاح کرد.

بریس‌های سرامیکی یا شفاف

همه‌ی براکت‌های بریس‌ها الزاماً فلزی نیستند. اگر دوست دارید که بریس‌های شما کمتر نمایان باشد، ممکن است بریس‌های شفاف گزینه‌ی مناسبی برای شما باشند. عملکرد بریس‌های شفاف مانند بریس‌های فلزی است و فقط براکت‌های آن از مواد شفاف ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون یک روش انقلابی برای درمان افرادی است که می‌خواهند بدون حذف دندان‌های سالم و یا استفاده از پالاتال اکسپندر (palatal expander) یا وسیع‌کننده کام، زیبایی چهره‌ی خود را بهبود بخشند و به یک لبخند زیبا و طبیعی دست یابند.

در ارتودنسی دیمون که به آن سیستم با درب‌های خود باز شونده نیز می‌گویند، نیازی به استفاده از وایرهای پلاستیکی یا فلزی نیست. در اینجا از نیروهای بیولوژیکی محسوس سبک استفاده می‌شود که این منجر به درمان راحت و سریع‌تر بیمار می‌شود و همچنین به تنظیمات کمتری نیاز دارد.

تکنیک ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال، دندان‌ها را از طریق استفاده از بریس‌های جامدی که به سمت داخلی یا سمت لینگوال دهان متصل می‌شوند، اصلاح می‌کند. این روش برای اصلاح دندان‌ها، از اصولی همانند بریس‌های معمولی جامد پیروی می‌کند. ارتودنسی لینگوال از نظر تکنولوژی، ابزارها و وصل کردن به دندان‌ها؛ به یک دندانپزشک یا ارتودنتیست حرفه‌ای با مهارت و تجربه بالا نیاز دارد.

بریس‌های نامرئی

در ارتودنسی نامرئی از مجموعه‌ای شفاف که قابلیت جابجایی دارد استفاده می‌شود؛ این مجموعه به صورت سفارشی برای هر فرد تهیه و به دندان‌های او وصل می‌شود. هر مجموعه‌ی جدید از الاینرهای نامرئی، یک تغییر کوچک بر روی دندان‌های شما اعمال می‌کند. استفاده از الاینرهای نامرئی بسیار راحت است، زیرا آن‌ها از مواد قابل ‌انعطاف و درست به اندازه‌ی دندان‌های شما ساخته شده‌اند. همچنین به دلیل اینکه این الاینرها قابلیت جابجایی دارند، شما می‌توانید در هنگام غذا خوردن، نوشیدن، مسواک کردن و نخ دندان کشیدن آن‌ها را بیرون بیاورید؛ بنابراین رعایت بهداشت و حفظ سلامتی دهان و دندان نیز راحت‌تر است.

بیشتر بخوانید : متخصص ارتودنسی کیست؟





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 969
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: