حداقل هزینه ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

پیش از آن که به حداقل هزینه ارتودنسی بپردازیم، بهتر است از عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی(قیمت ارتودنسی)، آگاهی بیابیم؛ چرا که به عنوان مثال حداقل هزینه ارتودنسی نامرئی با حداقل هزینه ارتودنسی سرامیکی و حتی حداقل هزینه ارتودنسی فک بالا و حداقل هزینه ارتودنسی فک پایین با هم متفاوت است.

عوامل تعیین کننده هزینه‌ ارتودنسی دندان

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند بر هزینه ارتودنسی دندان تأثیر داشته باشند. بعضی از این عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارتودنسی در کنترل خود شما هستند و بعضی دیگر به وضعیت دندان‌های شما بستگی دارد.

شما به هر مرکزی که برای گرفتن قیمت ارتودنسی مراجعه کنید، احتمالاً با ارقام و برآوردهای متفاوتی برای هزینه درمان یک عارضه مشخص مواجه خواهید شد.

مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در تعیین هزینه درمان ارتودنسی شما تأثیر داشته باشد، عبارت است از:

نوع براکت انتخابی شما

می‌توان گفت نوع ارتودنسی  دندان که مدنظرتان است، مهم‌ترین عامل اثرگذار بر قیمت ارتودنسی یا هزینه ارتودنسی است. به صورت معمول، هزینه ارتودنسی مرئی و ثابت که با براکت‌های معمولی یا براکت‌های رنگی صورت می‌گیرد، یک دهم تا یک پنجم هزینه ارتودنسی نامرئی است. مواد استفاده شده در هنگام ارتودنسی بر هزینه ارتودنسی و قیمت ارتودنسی اثر مستقیم دارد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک

هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین

قیمت‌هایی که در بخش اول بیان نمودیم، هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین بود. در صورتی که متخصص ارتودنسی، تنها نیاز به ارتودنسی فک بالای شما را تشخیص دهد، هزینه ارتودنسی فک بالا، در حدود دو سوم هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین است.

به عنوان مثال، قیمت ارتودنسی نامرئی فک بالا، ۲.۵ تا ۳ هزار دلار است. در صورتی که می‌خواهید به صورت کامل با ارتودنسی نامرئی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «ارتودنسی نامرئی» را مطالعه کنید. در آن مقاله به شرح کامل قیمت ارتودنسی نامرئی، دلایل گران بودن این نوع ارتودنسی و … پرداخته‌ایم.

منبع : مجله ارتودنسی دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 617
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: