مراقبت از دندان‌های دارای ارتودنسی پشت دندانی
نوشته شده توسط : رعنا

نامرئی بودن ارتودنسی پشت دندانی باعث شده است( نوعی ارتودنسی نامرئی ) که آنها فوق العاده محبوب بشوند، اما تمیز کردن آنها را نیز کمی سخت‌تر کرده است. آخرین چیزی که شما می‌خواهید این است که زمانی که براکت‌ها برداشته می‌شوند، با دندان‌هایی پر از حفره و لکه مواجه شوید که به دلیل پاک نکردن دندان‌های خود از ذرات غذا و پلاک‌ها ایجاد شده است. در نتیجه توجه به بهداشت دهان و دندان خود به طور کلی بسیار مهم است. در اینجا راهکارها و ابزارهایی برای تمیز کردن براکت ارتودنسی لینگوال آورده شده است.

استفاده از واتر پیک

نخ دندان کشیدن می‌تواند در زمان استفاده از براکت، سخت باشد، همین دلیل است که بسیاری از بیماران استفاده از واتر پیک؛ مانند دستگاه اتومات تمیز کردن دندان‌ها (Sonicare AirFloss) را راحت‌تر می‌دانند. با استفاده از یک واتر پیک بیماران قادر به تمیز کردن اطراف براکت خود با این ابزار هستند. بسیاری از بیماران با استفاده از واتر پیک، راغب هستند که به دفعات بیشتری نسبت به نخ دندان سنتی، دندان‌های خود را تمیز کنند و لبخند زیباتری خواهند داشت!

بخش داخلی دندان‌ها را تمیز نگه دارید

پاک کننده‌های بین دندانی طوری طراحی شده‌اند که فضاهای محدود بین دندان را نیز تمیز می‌کنند. نخ دندان در یک خط مستقیم حرکت می‌کند، که می‌تواند بخش‌هایی را که در اثر پلاک‌ها ایجاد شده است را دست نخورده باقی بگذارد. استفاده از برس مخصوص برای حذف پلاک موثرتر و نیاز به استفاده از تنها یک دست دارد.

بیشتر بخوانید :

ارتودنسی ثابت چیست ؟

استفاده از نخ دندان سوپر

استفاده از نخ دندان سوپر، باعث می‌شود تمیز کردن دندان‌های شما نسبت به نخ‌های سنتی آسان‌تر باشد. نخ سوپر برای تمیز کردن بین بریس، بریج و یا فاصله بین دندان‌ها طراحی شده است و دارای 3 نوع منحصر به فرد شامل، نخ دندان آماده، نخ اسفنجی، و نخ معمولی که در پایه قرار دارد.

تمیز کردن دندان و دهان تا جای ممکن

اگر شما معمولا تنها از مسواک و نخ دندان در صبح و یا در شب استفاده میکنید، پس لازم است چند مرتبه تمیز کردن دیگر را به برنامه بهداشتی خود اضافه کنید. درست پس از اینکه یک وعده غذایی مصرف کردید، لازم است که دندان‌های خود را تمیز کرده و هر ذره غذایی به دام افتاده در براکت خود را پاک کنید. به همراه داشتن یک آینه کوچک با خود به هر کجا که می‌روید باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید به دندان‌های خود نگاه کنید و مواد باقی مانده روی آنها را با استفاده از نخ دندان یا هر چیز دیگری، حذف کنید. به یاد داشته باشید، هرچقدر که غذا زمان کمتری برای نشستن بین دندان‌ها و لثه‌ها داشته باشد، شانس کمتری برای پوسیدگی دندان نیز وجود دارد.

منبع : قیمت ارتودنسی

به طور مرتب برای پاکسازی دندان‌ها به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید

مهم نیست که چقدر شما در تمیز کردن دندان‌های خود در حالی که از ارتودنسی لینگوال استفاده می‌کنید، پشتکار دارید، همیشه این احتمال وجود دارد که برخی پلاک‌ها در جایی باقی مانده و غیر قابل تشخیص باشند. مراجعه به متخصص ارتودنسی برای تمیز کردن منظم دندان‌ها کمک خواهد کرد تا به دقت این پلاک‌ها را بردارد، قبل از آن که فرصت گسترش بیابد و موجب آسیب به ارتودنسی شما شود. شما نیز با انجام گام به گام فرایند تمیز کردن دندان‌ها در حین استفاده از ارتودنسی لینگوال، با کمی تلاش و تعهد، دندان‌های خود را سالم نگه خواهید داشت.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: