هزینه و قیمت ارتودنسی (سیم کشی) دندان
نوشته شده توسط : رعنا

تعیین هزینه دقیق درمان تا زمان مشاوره اولیه و تهیه برنامه‌ی درمانی ارتودنسی دندان امکان‌پذیر نخواهد بود. هزینه ارتودنسی دندان مقرون به صرفه بوده و بسته به پیچیدگی مشکل متغیر است بخصوص در صورتی که نیاز به کشیدن دندان یا جراحی باشد. بیماران مبتلا به مشکلات جدی معمولاً نسبت به موارد با پیچیدگی کمتر، نیاز به زمان اضافه جهت درمان دارند. از آنجایی که وضعیت هر شخصی متفاوت است، هر مورد بصورت مجزا ارزیابی می‌شود. در طول مشاوره، تخمین هزینه های ارتودنسی و توضیح درباره‌ی جزئیات آنها امکان‌پذیر است. در ادامه برخی از عوامل خاصی که در تعیین قیمت ارتودنسی تاثیرگذار هستند، ارائه شده است.

زمان شروع درمان

باید توجه داشت که بیمار هرچه زودتر برای مشاوره مراجعه کند (توصیه می‌شود که بیماران در ابتدای هفت سالگی به متخصص مراجعه کنند)، درمان آسان‌تر خواهد بود زیرا ارزیابی برنامه بر اساس چگونگی رشد بوده و هزینه ارتودنسی نیز کمتر می‌باشد. علاوه بر این، ارتودنسی بزرگسالان بسیار گران‌تر از ارتودنسی کودکان می‌باشد. از آنجایی که بزرگسالان نیاز به زمان بیشتری برای تطبیق با تغییرات دارند، مدت زمان درمان نیز در مقایسه با کودکان طولانی‌تر می‌باشد.

میزان مشکل

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ارتودنسی به خودی خود باعث اصلاح لبخند می‌شود که صحیح نمی‌باشد. اغلب نیاز به چندین ماه یا حتی چندین سال برای کارهای آماده‌سازی می‌باشد تا دهان بیمار برای قرار گرفتن بریس‌ها آماده شود. ممکن است برخی افراد نیاز به کشیدن دندان یا جراحی جهت شروع فرایند پیش از اینکه براکت‌ها و سیم‌ها در دهان قرار گیرند، داشته باشند. سپس بعد از اینکه بریس‌ها برداشته شدند، بیمار همچنان نیاز به استفاده از نگهدارنده به مدت چند ماه خواهد داشت. میزان کاری که در رابطه با سیم‌ کشی دندان ها انجام می‌شود عامل اساسی در تعیین قیمت ارتودنسی می‌باشد.

طول مدت درمان

برخی افراد تنها به مدت شش ماه تا یک سال نیاز به استفاده از ارتودنسی دارند. دیگران نیز باید تا دو سال و نیم تحت درمان قرار بگیرند. مشخصاً هر چه مدت زمان استفاده از سیم‌ کشی دندان‌ها بیشتر باشد، هزینه‌ی درمان نیز افزایش می‌یابد. در نهایت هزینه پرداختی شما فقط برای براکت‌ها و سیم‌های فلزی نمی‌باشد،‌ بلکه هزینه مدت زمان درمان و تخصص ارتودنسی را نیز می‌پردازید.

تعداد دفعات مراجعه به متخصص

یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه مرتب کردن دندان با ارتودنسی تعداد دفعات مورد نیاز جهت مراجعه به متخصص ارتودنسی است. بریس‌های فلزی متداول نیاز به مراجعه بیشتری دارند زیرا به خودی خود تنظیم نمی‌شوند و نیاز به اصلاحات مکرری می‌باشد. بیماران باید برای هر جلسه ویزیت هزینه‌ای پرداخت کنند. ممکن است در صورتی که براکت‌ها شکسته شوند و نیاز به اصلاح داشته باشند نیاز به تغییرات و جلسات اضافه‌ای باشد.

به علاوه، پزشکی که شما برای درمان خود انتخاب می نمایید و همچنین انجام عکسبرداری و تهیه قالب ها نیز بر هزینه ارتودنسی تاثیرگذار است.

منابع :

https://www.orthodentist.ir/

https://www.orthoblog.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: