بلیچینگ یا لمینت؟
نوشته شده توسط : رعنا

روش دیگری برای سفید کردن دندان ، لمینت دندان می باشد . این روش علاوه بر اصلاح نامرتبی های دندان باعث یکدست کردن و یکرنگ کردن آنها می شود. این روش تفاوت هایی با بلیچینگ دارد که برای بسیاری از افراد انتخاب را مشکل می کند؛ بلیچینگ یا لمینت کدام بهتر است؟

در لمینت دندان از مواد سرامیکی یا موادی استفاده می شود که هیچ حساسیتی برای بدن ایجاد نمی کند و سازگار با بدن می باشد و لایه ای خارجی بر روی دندان ها را می پوشاند نه تنها باعث سفید شدن دندان ها می شود بلکه فرم آنها را یکدست می کند . اما در بلیچینگ سطحی روی دندان ها اضافه نمی شود و با استفاده از مواد سفید کننده تنها رنگ دندان ها را تغییر می دهد که به مرور زمان دستخوش واکنش شیمیایی می شود و در اثر تجزیه رنگ دندانها تغییر پیدا می کند و نیاز به چکاپ و تمدید مجدد دارد. همچنین در بلیچینگ نمی توان نامنظمی دندان ها را اصلاح کرد. در صورتی که از دندان لمینت به درستی مراقبت شود به ندرت دچار شکستگی یا آسیب می شود و نیاز به چکاپ ندارد و تا طولانی مدت بدون تغییر می ماند.

در لمینت با توجه به موادی که در ساخت قالب تهیه می شود به ندرت باعث بروز حسایست در فرد می شود که در صورت بروز نیز درمان خواهد شد اما در بلیچینگ ایجاد حساسیت بیشتر بوده به طوری که از هر 3 نفر 1 نفر دچار حساسیت می شود.

درخشندگی دندن های حاصل از لمینت بیشتر از بلیچینگ می باشد که برای فرد از نظر زیبایی محسوس تر می باشد.

بلیچینگ در برخی افراد ممکن است دارای اثر موقت ( 2 هفته) باشد و امکان بازگشت به رنگ اولیه وجود دارد ولی در مورد لمینت حتی یک مورد هم درباره اثر موقت گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان چیست ؟

نحوه انجام لمینت

در لمینت دندانپزشک ابتدا از دندان قالبگیری می کند و برای ساخت آن به لابراتور ارسال می کند و با توجه به نوع لمینت ( لمینت سرامیکی یا لمینت کامپوزیتی) قالب ساخته می شود. بعد از 2 هفته نیاز به مراجعه مجدد فرد به مطب دارد تا قالب روی سطح دندان قرار بگیرد. در برخی موارد نیاز به تراشیدن دندان ها نیست. این قالب با توجه به ضخامت کم دارای استحکام بیشتری نسبت به بلیچینگ می باشد.

میزان سفید شدن دندان با بلیچینگ

سفید شدن دندان با بلیچینگ به عواملی از جمله جنس دندان، نوع رنگدانه هایی که در داخل دندان رسوب کرده بستگی دارد. ممکن است با این روش دندان ها در فردی یک درجه و در فرد دیگر چها درجه تغییر کند و بنابراین به طور مسلم نمی توان گفت مقدار این سفید شدن چند درجه می باشد.

هزینه‌ بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ به تعداد دندان ها و نوع مواد مورد استفاده در این روش بستگی دارد . سفید کردن دندان با بلیچینگ در مقایسه با لمینت دندان ارزانتر می باشد ولی از ماندگاری کمتری نسبت به لمینت برخوردار می باشد.

قیمت هوم بلیچینگ

قیمت هوم بلیچینگ از آفیس کمتر می باشد. این روش باید تحت نظر دندانپزشک توسط فرد انجام شود. ابتدا پزشک قالبی از دندان ها تهیه می کند. این قالب در لابراتور از تری های پلاستیکی نازک و شفافی ساخته می شود.

بیشتر بخوانید : هزینه ترمیم و زیبایی دندان 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: