تکنینک ارتودنسی نامرئی
نوشته شده توسط : رعنا

تکنیک اینویزالاین (Invisalign technique) یا ارتودنسی نامرئی یا پلاک های شفاف در 24 ساعت فقط در زمان هنگام مسواک زدن Brushing باید بکار برده شود. در زمانی که پلاک ها پوشیده و جابجا می شوند، دندان ها به مرور حرکت داده می شوند تا وقتی که فرم مورد نظر را بگیرند. اکثر بیماران در رده سنی بالا که احتیاج به ارتودنسی دارند از انجام ارتودنسی تنها به این دلیل که علاقه مند نیستند محل کارشان براکت ها و سیم هایشان مشاهده شوند,پرهیز می کنند. اینویزیلاین یا پلاک های نامرئی قادر است این مشکل را برطرف کند. بکار بردن این سیستم برای بیمار آسان است به گونه ای که اکثر افراد به سرعت فراموش می کنند که از آن استفاده کرده اند.در این تکنیک دستگاه ارتودنسی از پلاستیک فاقد رنگ ساخته شده که همه سطح دندانها را پوشش می دهد و به وسیله  متقاضی گذاشته و برداشته می شود.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی سریع

فواید استفاده از ارتودنسی نامرئی:

اکثر مشکلات ارتودنسی مانند دندانهای شلوغ، فاصله بین دندان ها، کراس بایت، اور بایت و اپن بایت را می توان بااین تکنیک برطرف کرد.

نامرئی بودن مهمترین ویژگی اینویزیلاین می باشد.

سهولت در استفاده راحت و تاثیر کمتر آن بر فعالیت های روزانه.

آسیب کمتر به دندان، لثه, نواحی مختلف دهان و گونه.

دندان ها را به سهولت می توانید مسواک بزنید و نخ دندان استفاده کنید اما در روشهایی که براکت فلزی هست مسواک زدن سخت تر است.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

ساخت پلاک های اینویزالاین یا ارتودنسی نامرئی یا پلاک های شفاف به چه صورت است ؟

پس از تعیین روش درمان یک قالب از فک فوقانی وتحتانی بیمار ایجاد می شود بعد با یک برنامه ی درمانی ویژه  با کمک یک نرم افزار سه بعدی پلاک های شفاف ارائه می شود و با اسکنر سه بعدی این پلاک ها تولید می شود.این نرم افزار نتیجه مطلوب را به متخصص ارتودنسی ارائه می دهد.

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: