انتخاب بهترین دندانپزشک کودکان
نوشته شده توسط : رعنا

انتخاب بهترین دندانپزشکی کودکان برای والدینی که نسبت به سلامت دندان فرزند خود کمی احساس هستند ، بسیار دشوار است.

پس اگر شما هم به دنبال بهترین دندانپزشک کودکان هستید ، لازم است نکات مهمی را مدنظر داشته باشید‌. در غیر این صورت بهتر است در اولین مراجعه به دکتر ، تنها یک معاینه ساده انجام شود و هیچ گونه اقداماتی صورت نگیرد تا بتوانید کیفیت عملکرد و نحوه برخورد پزشک را بسنجید.

پیشنهاد می شود برای انتخاب دندانپزشک خوب کودک تان به نکات گفته شده در ادامه مقاله دقت کنید.

از دوستان و آشنایان خود درباره بخواهید اگر دکتر خوبی می شناسند به شما معرفی کنند.

همچنین می توانید با جستجو در اینترنت و وب سایت های مختلف در مورد دندانپزشک کودکان اطلاعات کافی به دست بیاورید و سعی کنید سوابق کاری دکتر های مختلف مطالعه کنید.

مطمئن شوید ، دندانپزشکی که انتخاب کرده اید ، دارای مدرک تخصصی دندانپزشکی کودکان می‌باشد.

همچنین می توانید از پزشک خانواده خود درخواست کنید یک دکتر دندانپزشک کودکان به شما معرفی کند در این صورت با خیال راحت تری و با اطمینان بیشتری به مطب دکتر مراجعه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : دندانپزشکی بارداری

داشتن محیط مناسب کودکان بسیار مهم است

اگر برای اولین بار است که به یک مطب تخصصی دندانپزشکی کودکان مراجعه می‌کنید به فضا و دکوراسیون آن دقت کافی داشته باشید. این نکته را در نظر بگیرید ، آیا  مطب دندانپزشکی مورد نظر شما دارای فضا و محیط مناسبی برای کودکان است یا نه. وجود یک محیط طراحی شده مناسب کودکان این امکان را به آنها می‌دهد که با احساس آرامش بیشتری در مطب حضور یابد و برای جلسات بعدی شور و اشتیاقی در دل آنها ایجاد شود. بنابراین به کودک خود اجازه دهید که از امکانات بازی و سرگرمی باید بهره کافی را ببرد.

معمولاً فضای دندانپزشکی کودکان دارای شرایط زیر است:

  • استفاده از رنگ های شاد و تزیینات دلربا برای کودکان
  • استفاده از تجهیزات دندانپزشکی مناسب کودکان
  • محیط مناسب برای بازی کردن کودکان

این نکته را بدانید که تجهیزات لازم برای یک مطب دندانپزشکی کودکان با مطب دندانپزشکی بزرگسالان بسیار متفاوت می باشد. از این نکته می توانید بفهمید ، آیا دکتری که انتخاب کرده اید ، متخصص کودکان است یا نه.

اهمیت رفتاری یک دندانپزشک کودکان

دندانپزشکی اطفال باید توانایی این را داشته باشد که بتواند رابطه خوبی با بچه ها برقرار کند و نسبت به دکترهای دیگر صبورانه عمل کند. او در کنار وظایفی که نسبت به تخصص خود دارد باید بتواند در فضای مطب خود محیطی آرام برای کودکان ایجاد کند تا احساس ترس و دلهره ای که بچه ها نسبت به مطب پزشکان دارند ، از بین برود.

بنابراین شما وظیفه دارید در اولین مراجعه خود به مطب دکتر دندانپزشک دقت کافی نسبت به رفتار پزشک با کودک خود داشته باشید و این نکته را در نظر بگیرید که دندانپزشکی وقت کافی برای معاینه کودک شما در نظر می گیرد یا نه.

کلام آخر

و در کلام آخر ، باید بیان کنیم که دکترهای نام برده شده در این مقاله صرفا برای معرفی بوده است و در صورت انتخاب هر کدام از آن ها لازم است اطلاعات لازم را بدست آورید.

منبع : دندانپزشکی جنت آباد





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: