مزایا و معایب سرمایه گذاری روی طلا
نوشته شده توسط : رعنا

از آنجا که قیمت‌ها در کشور ما دائما در حال افزایش است، می‌توان گفت خرید طلا و نگهداری آن به امید افزایش قیمت و سوددهی بیشتر، روش خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

البته باید توجه داشته باشید که نوسانات طلا گاهی اوقات زیاد است و ممکن است هیجانات منفی شدیدی را به فرد وارد کند. کسی که قدرت تحمل ریسک این کار را ندارد بهتر است وارد این حوزه از سرمایه‌گذاری نشود. اگرچه مرور تاریخ نشان می‌دهد که در طولانی‌مدت همیشه قیمت طلا رو به بالا بوده است. بنابراین، برای حفظ ارزش پول و محافظت از دارائی‌ها در برابر آسیب‌هایی همانند تورم و همچنین برای برخورداری از سوددهی ثابت و مداوم، خرید و نگهداری طلا بهترین راه برای سرمایه‌گذاری مالی است. به این دلیل که خیلی سریع می‌توان آن را به پول نقد تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید :

مزایای سرمایه‌گذاری روی طلا

مزایای سرمایه گذاری طلا زیاد است؛ از قابلیت نقدشوندگی بالا گرفته تا آسان بودن نگهداری از آن و مطرح بودنش به عنوان یک کالای سرمایه‌ای امن. بازار خرید و فروش طلا، شمش و سکه همیشه داغ است. می‌توانید هر بار بر اساس بودجه‌ی خود، هر مدل طلایی که دوست دارید بخرید و سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه‌گذاری روی طلا نسبت به ارز و دلار ریسک کمتری دارد. چون ثبات قیمت آن بیشتر است و راحت‌تر می‌توان آن را خرید و فروش کرد.

از مزایای خرید سکه‌ی طلا هم این است که هرگز روی دست شما نمی‌ماند. هر تعداد سکه که داشته باشید را می‌توانید در زمان کوتاهی به پول نقد تبدیل کنید. بررسی بازار هم ثابت کرده در بازه‌های طولانی‌مدت، نرخ رشد بازار سکه ثابت و همیشه رو به بالاست. بنابراین، سرمایه گذاری در این بازار به معنی دوری از ضررهای مالی و افزایش سرمایه است. به طور کلی، سرمایه گذاری روی سکه‌ی طلا، به دلیل میزان رشد بالا و بازدهی مناسب، از محبوب‌ترین بازارهای مالی ایران است.

معایب سرمایه گذاری طلا

معایب سرمایه‌گذاری روی طلا بسته به مدل سرمایه‌گذاری متفاوت است. به طور مثال، معایب سرمایه‌گذاری اقتصادی با خرید طلای دست دوم این است که بعضی از مصنوعات کد استاندارد ندارند. یعنی شما نمی‌توانید از صحت و سلامت آن مطمئن باشید. حتی بعضی مواقع اینگونه طلاها عیار پایین‌تر از ۱۸ دارند یا حتی تقلبی هستند. یا مثلاً سرمایه‌گذاری روی سکه‌ی طلا این ایراد را دارد که در بازه‌ی زمانی کوتاه ممکن است ریسک زیادی داشته باشد. چون نوسان قیمت سکه بسیار بالاست. بنابراین با کاهش قیمت آن در برخی دوره‌ها نباید ناامید شوید. حواستان هم باشد که به سمت سکه‌های پهلوی نروید که این نوع سکه‌ها مشتری‌های خاصی دارند و به راحتی خرید و فروش نمی‌شوند.

 منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: