چرا طلای سفید زرد یا کدر می‌شود؟
نوشته شده توسط : رعنا

تقریباً تمامی طلاهای سفیدی که امروزه در بازار عرضه می‌شوند، یک لایه رودیوم روی خود دارند. روکش رودیوم ضرری برای طلا ندارد و از ارزش آن کم نمی‌کند، اما سفیدی و درخشندگی آن همیشگی نیست. این روکش همیشه در معرض از بین رفتن و تاب برداشتن قرار دارد. وقتی روکش رودیوم از بین می‌رود، سایه زرد رنگ طلا از زیر آن نمایان می‌شود.

هر چه‌قدر بیشتر از طلای سفید خود استفاده کنید، روکش رودیوم آن سریع‌تر خورده و پاک می‌شود. مثلاً اگر طلای سفید شما انگشتر طلا باشد، به این خاطر که دایم دست‌های خود را می‌شویید، احتمال اینکه روکش رودیوم از روی آن سریع‌تر پاک شود بیشتر است.

اگر از آن افرادی هستید که هر چند ماه یک بار طلای خود را پولیش می‌کنند، باید بدانید که این کار باعث می‌شود تا روکش رودیوم طلا سریع‌تر پاک شود. با هر بار پولیش کردن، یک لایه بسیار ظریف از سطح طلا تراشیده می‌شود. خب، می‌دانیم که لایه سطحیِ طلای سفید همان روکش رودیوم است که وقتی طلا را پولیش می‌کنید، یعنی رودیوم را می‌تراشید. بنابراین، سفیدی طلا خیلی سریع‌تر از حالت عادی پاک می‌شود و طلای زرد از زیر آن بیرون می‌زند.

بیشتر بخوانید :

خرید انگشتر طلا

خرید گوشواره طلا

چرا طلا سفید کدر می‌شود؟

خرید طلای سفید نسبت به دیگر رنگ‌های طلا حساس‌تر است طوری که اگر شما طلای سفیدی بخرید بعد از مدتی کوتاه احساس می کنید دیگر درخشندگی قبل را ندارد و احتیاج به یک آبکاری دارد. بهترین روش برای حفظ سفیدی طلای سفید رنگ این است که هر چند وقت یک بار دوباره آن را روکش کنید. طلای خود را نزد جواهرساز ببرید تا یک لایه روکش طلای سفید روی آن بکشد و دوباره مثل روز اول نونوار و درخشان شود.

دلیلش را هم در بالا گفتیم. رنگ طلا به خودی خود زرد است و برای ساخت طلای سفید آن را با فلزات سفید رنگی مثل نقره، نیکل و رودیم ترکیب می‌کنند. در آخر هم برای اینکه قطعه‌ی طلا بسیار براق و درخشان شود آن را روکش می کنند. این روکش هم تقریباً همیشه از جنس رودیم است. وقتی روکش رودیوم از بین برود، قطعه‌ی طلا هم رنگ و روی خود را از دست می‌دهد و کدر می‌شود. خوب است بدانید که ماندگاری روکش رودیوم به ضخامت آن بستگی دارد.

منبع : طلا فروشی آنلاین کیش طلا





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: