چه دندانهایی نیاز به ونیر کامپوزیت دارند؟
نوشته شده توسط : رعنا

دندانها به دلایل مختلفی نیاز به اصلاح در سطح بیرونی دارند. بدشکلی، بدرنگی دندانها، نامرتب بودن، ناقرینگی و تغییر رنگ به دلایل مختلف از جمله این عوامل هستتند. بعضی از این مشکلات بنا به صلاحدید دندانپزشک از طریق ونیر کامپوزیت قابل اصلاح هستد اما برای رفع برخی دیگر نیاز به ارتودنسی ، لمینیت دندان ، بلیچینگ دندان و یا روکش است.

آیا قبل از ونیر کامپوزیت دندانها تراش داده می شوند؟

این موضوع تا حدود زیادی بستگی به وضعیت اولیه دندانها و هدف از انجام ونیر کامپوزیت دارد. در دندانپزشکی درین معمولا  کامپوزیت ونیر بدون تراش دندان ها انجام می شود.

انجام کامپوزیت دندان چقدر زمان می برد؟

دندانپزشک زیبایی درین تجریش ابتدا در جلسه اول به بیمار در خصوص درمان کامپوزیت مشاوره می دهد. در این جلسه رنگ کامپوزیت انتخاب می شود و فرم کلی دندانها پس از کامپوزیت برای بیمار شرح داده می شود. اما انجام درمان کامپوزیت بسته به تعداد دندانهای موجود در خط لبخند بیمار، معمولا طی یک یا دو جلسه انجام می شود.

رنگ  و فرم دندان ها پس از کامپوزیت

رنگ و فرم دندانها پس از درمان کامپوزیت در دندانپزشکی درین تجریش با نظر مستقیم بیمار و مشورت دندانپزشک انتخاب می شود. پس از درمان ونیر کامپوزیت می توان دندانهایی بسیار سفید (superbleach یا bleach) برای کسانی که دندانهای خیلی سفید می خواهند تا دندانهایی به رنگ سفید طبیعی برای کسانی که می خواهند کامپوزیت دندانهایشان به راحتی قابل تشخیص نباشد، داشت. فرم دندانها هم در درمان کامپوزیت می تواند تا حدود زیادی تغییر کند. این تغییرات شامل بستن فواصل بین دندانها و یا اصلاح چرخش های مختصر و یا درشت یا کشیده کردن دندانها و گاهی ایجاد فرم خرگوشی در دندانهای جلویی است.

تغییر رنگ کامپوزیت

بسیاری از بیماران می پرسند که آیا ممکن است رنگ کامپوزیت دندان تغییر کند؟ این مساله پس از گذشت یک یا دو سال امری طبیعی است. اما اینکه کامپوزیت دقیقا بعد از چه مدت تغییر رنگ می دهد، تا حدود زیادی بستگی به رژیم غذایی فرد، میزان رعایت بهداشت، کیفیت کامپوزیت مصرفی، کیفیت پالیش انجام شده و… دارد. اما این تغییر رنگ به راحتی با یک جلسه پالیش برطرف می شود. در حقیقت پالیش برای دندانهای کامپوزیت شده مشابه جرمگیری برای دندانهای طبیعی است.

هزینه (قیمت) کامپوزیت دندانها چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت ونیر کامپوزیت دندانها به قسمت تعرفه ها سری بزنید. همچنین با دنبال کردن پیج اینستاگرام ما می توانید از طرح ها و جشنواره های ما مطلع شوید.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: