نکاتی که باید حین خرید سرویس طلای عروس به آن ها توجه کنید
نوشته شده توسط : رعنا

عیار سرویس طلا

نه تنها حین خرید سرویس طلا بلکه برای خرید هر نوع قطعه طلایی حتما باید به عیار آن توجه کنید. ما معمولا به طلای ۲۴ عیار به عنوان یک طلای تقریبا خالص نگاه میکنیم و هر چه درصد طلای بکار رفته در یک قطع جواهر کمتر باشد عیار آن نیز کمتر میشود. هرچه عیار بالاتر باشد سرویس طلا خالص تر، و قیمت طلای آن نیز بیشتر میشود. و هرچه عیار پایینتر باشد هزینه هم به طبع کاهش خواهد یافت. مراقب باشید چیزی که میخواهید بخرید حتما همان عیاری را داشته باشد که فروشنده به شما میگوید.

سرویس طلای زرد یا سفید، کدام برای ما بهتر است؟

هر دو رنگ در بازار ایران طرفداران زیادی دارند اما اگر توجه کرده باشید چند سالی است که خریداران مخصوصا زوج های جوان تمایل بیشتری به خرید سرویس طلای سفید دارند. این طلا همان رنگ زرد را دارد اما بر اثر برخی واکنش ها تغییر رنگ میدهد و به رنگ سفیدی که در طلافروشی ها میبینید در آمده است.

سابق بر این تصور میشد که این طلا ارزش ندارد و چون رنگ زرد ندارد اصلا طلا نیست. اما حقیقت آن است که تنها تفاوت این نوع طلا با طلای زرد، در رنگ آن است. و تازه در برخی شرایط حتی قیمت بالاتری نیز دارد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

میخواهید سرویس طلای نگین دار بخرید یا بدون سنگ؟

سنگ های بکار رفته در قطعات طلا اگرچه اندازه طلا با ارزش نیستند، اما قیمت بسیار بالایی دارند زیرا هم باکیفیتند و هم زیبا. سنگ ها ارزش سرویس را به شدت بالا میبرد. زیرا برای اتصال آن ها سخت تلاش شده و روی زیباییشان کار شده است. به خاطر قیمت بالا اگر توان بالایی ندارید میتوانید نمونه های بدون سنگ را بخرید. اما اگر میتوانید هزینه کنید چه بهتر که سرویس هایی با سنگ های قیمتی خریداری کنیم.

ایرانی یا خارجی، حین خرید سرویس طلا کدام را بخریم؟

قطعات مختلف طلا را هم در داخل ایران میسازند و هم به صورت واردات از کشورهایی دیگری در بازار به فروش میرسانند. شناخته شده ترین کشورها که محصولات طلایشان وارد بازار ایران میشود کشورهای زیر هستند:

هند

ایتالیا

تایلند

سوئیس

ترکیه

از یک نظر جنس ایرانی بهتر است، زیرا عیار طلا بکار رفته در آن استاندارد است. (برخلاف برخی از طلاهای خارجی که محصولاتی بی کیفیتی محسوب میشوند.). اما از یک نظر به خاطر اینکه سرویس طلای خارجی تنوع بسیار زیادی در مقایسه با نمونه های ایرانی دارد خریداران ایرانی از محصولات خارجی بیشتر استقبال میکنند. نمونه های خارجی معمولا گرانتر از سرویس های ایرانی هستند.

منبع : https://www.asby.ir/





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: