بلیچینگ یا لمینت (بلیچینگ بهتر است یا لمینت)
نوشته شده توسط : رعنا

آیا برای سفید کردن دندان از بلیچینگ یا لمینت باید استفاده کرد؟ بلیچینگ دندان بهتر است یا لمینت دندان؟ این‌ سوالی است که بسیاری از کسانی که در جستجوی زیباتر شدن لبخندشان هستند همیشه از دندانپزشکان می پرسند. برای انتخاب بین بلیچینگ یا لمینت باید در مورد هر یک از این دو درمان اطلاع داشت. بلیچینگ یا لمینت دو‌ درمان کاملا متفاوت هستند و هر یک فلسفه و کاربرد خود را دارند. هرگز نباید موردی را که با بلیچینگ درمان می شود و‌ نتیجه مطلوب می گیرد به سمت لمینت سوق داد. همین طور موردی که نیاز به لمینت دارد به اشتباه با بلیچینگ درمان شود.

بلیچینگ دندان

بلیچینگ به معنای رنگ زدایی و‌ سفید کردن ‌دندان هاست. این درمان در مواردی استفاده می شود که رنگ دندان ها زرد هستند و موقعیت و شکل دندان ها عموما مطلوب است اما رنگ‌ مورد پسند فرد نیست. روش های مختلف بلیچینگ وجود دارد. همه این روش ها با استفاده از ژل بلیچینگ دندان انجام می شوند.

هزینه بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ دندان بسته به روش استفاده شده متفاوت است. قیمت بلیچینگ از ۵۰۰ هزار تومان تا دو‌ میلیون تومان متغیر است.

لمینت دندان

لمینت دندان علاوه بر سفید کردن دندان برای مرتب کردن دندان و اصلاح فرم و موقعیت و شکل دندان هم به کار می رود. در روش لمینت دندان، سطح دندان با یک لایه از سرامیک به رنگ های مختلف متناسب پوشیده می شود. بنابراین هم موقعیت و شکل دندان و هم رنگ آن به شکل دایم قابل تغییر است. (منظور از دایم مدت زمانی است که لمینت در دهان کار می کند که حدود ده تا پانزده سال است).

بنابراین کسی که نیاز به تغییر شکل و‌ موقعیت دندان ها دارد و همچنین به سفید شدن دایمی دندان ها نیاز دارد با بلیچینگ به نتیجه مطلوب دست نخواهد یافت و طرح درمان وی حتما لمینت خواهد بود.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان چیست ؟





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: