نوشته شده توسط : رعنا

روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که ما در زیر هر کدام را به طور مجزا برایتان معرفی کرده‌ایم.

خرید فیزیکی طلا و سکه

یکی از روش‌های سرمایه گذاری در طلا خرید سکه، طلای نو، طلای دست دوم یا شمش طلاست. خرید فیزیکی طلا به این صورت است که شما به طلافروشی یا صرافی مراجعه می‌کنید و بر اساس میزان بودجه خودتان اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا می‌کنید. تنها ایراد این کار خطرات نگهداری این اقلام در خانه است.

در انتهای این مطلب در مورد اینکه خرید کدام یک از انواع طلا برای افزایش سود بهتر است و سرمایه گذاری طلا یا سکه بهتراست برایتان توضیحات مفصلی ارائه داده‌ایم. همچنین به این سوال که طلای آب شده بخریم یا سکه هم پاسخ داده‌ایم. فعلاً فقط همین قدر بدانید که خرید سکه از همه امن‌تر است و خیلی سریع نقد می‌شود. اما مثلاً طلای نو خیلی برای سرمایه‌گذاری گزینه‌ی خوبی نیست چون سود، مالیات و اجرت ساخت دارد.

سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا به شکل گواهی سپرده طلا

سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا به شکل گواهی سپرده طلا چیزی شبیه به خرید طلا به‌صورت فیزیکی است. با این تفاوت که خطرات مربوط به طلای فیزیکی و نگهداری آن را ندارد. به این صورت که شما با داشتن گواهی سپرده طلا درواقع عین طلا را در اختیار دارید اما در دسترسان نیست. البته شما قادر به خریدوفروش سپرده خواهید بود و می‌توانید قبل از سررسید سپرده آن را به دیگری واگذار کنید یا سپرده دیگری را خریداری کنید. این سپرده‌ها قابلیت عرضه به بازار بورس و فرا بورس را نیز دارند.

می‌توان گفت یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری طلا در بانک خرید و نگهداری سپرده‌های طلا است. چون در آن کارمزدها کمتر است و قیمت فروش نیز به قیمت روز است. هزینه‌ی خریداری، فروش و نگهداری کمتری نسبت هم نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار طلای فیزیکی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید :

صندوق سرمایه گذاری طلا در بورس

منظور از سرمایه گذاری طلا در بورس ، بورس سهام نیست، بلکه منظورمان بورس کالاست. در بورس کالا روی کالاهای مختلفی ازجمله طلا می‌توان سرمایه‌گذاری کرد. چون واحد داد و ستد، کالای موجود در بورس است. شاید بتوان گفت بهترین و ایمن‌ترین روش برای سرمایه‌گذاری روی طلا به منظور کسب درآمد، سرمایه‌گذاری در بورس کالاست. البته بیشتر مردم دانش و مهارت این کار را ندارند و بهتر است آن را به کارگزار بورس بسپارند. کارگزارها مهارت کافی در این زمینه دارند. مردم کارگزار را انتخاب می‌کنند و از طریق آنها می‌توانند در بورس کالا دادوستد کنند. ریسک سرمایه‌گذاری در بورس کالا خیلی کمتر از سهام بورس است.

صندوق سرمایه‌گذاری طلا ابزار نسبتاً جدیدی هستند که به سرمایه‌گذار این امکان را می‌دهند بدون خرید فیزیکی طلا و سکه، روی طلا سرمایه‌گذاری کند. مزیت این صندوق این است که، این سرمایه‌گذاری به‌صورت غیرمستقیم و از طریق یک سبدگردان حرفه‌ای انجام می‌شود. بنابراین سرمایه‌گذار از نوسانات ناگهانی سرمایه‌گذاری در امان است. ویژگی دیگر این صندوق‌ها هم این است که با دارائی‌های محدود و کوچک هم می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد. این در حالی‌است که اگر کسی قصد خرید یک تمام سکه طلا را داشته باشد، باید میلیون‌ها تومان برای خرید آن بپردازد. اما انعطاف‌پذیری سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها کار را برای برای متقاضیان آسان کرده.

منبع : https://www.kishtala.com/shop/





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: