راه های تمیز کردن زیورآلات سیاه شده
نوشته شده توسط : رعنا

همان طور که گفته شد هر قطعه جواهری که از طلای خالص ساخته شود به هیچ وجه سیاه نمی شود، زیرا هرگز دچار خوردگی و یا اکسید شدن، نمی شود. ولی هر زیورآلاتی که از آلیاژهای مختلف طلا ساخته شده باشد احتمالاً بعد از گذشت مدتی، کدر و سیاه می شود.

اگر در جعبه زیورآلاتتان قطعه ای دارید که تقریبا تغییر رنگ داده و درخشش قبل خود را ندارد، با انجام مراحل زیر، به راحتی می توانید آن را در خانه تمیز کنید.

۱_ ابتدا باید محلولی ضعیف بر پایه آمونیاک و آب تهیه کنید. برای هر یک پیمانه آمونیاک از ۶ پیمانه آب استفاده کنید. آمونیاک یکی از محلول های قوی برای رفع سیاهی زیورآلات است.

هشدار! اگر در قطعه شما از پلاتین و یا مروارید استفاده شده است، به هیچ عنوان از محلول آمونیاک و آب استفاده نکنید، زیرا می تواند به آن آسیب برساند.

۲_ حالا که محلول شما آماده است، زیورآلات خود را درون آن بیاندازید. حتما توجه داشته باشید که مدت زمانی که قطعه درون محلول می ماند کمتر از ۱ دقیقه باشد. سپس با استفاده از یک برس یا مسواک نرم قطعه را تمیز کنید.

۳_ سپس زیورآلات را بطور کامل زیر آب ولرم قرار دهید تا مطمئن شوید قطعه کاملا از آمونیاک پاک شده است.

۴_ با استفاده از یک پارچه نرم و یا حوله قطعه را با دقت خشک کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

یکی از روش های دیگری که با آن می توان زیورآلات سیاه شده را در خانه تمیز کرد، استفاده از محلول آب، نمک و جوش شیرین است. ابتدا درون یک ظرف آب بریزید و مقداری نمک و جوش شیرین نیز به آن اضافه کنید. حال ظرف حاوی محلول را به مدت ۲ دقیقه در مایکروویو گرم کنید. سپس جواهرات خود را حداکثر به مدت ۱۰ دقیقه درون محلول قرار دهید و هرگونه  لکه یا سیاهی باقی مانده را با یک پارچه نرم پاک کنید و آن را با آب گرم بشویید.

منبع : مجله طلا و جواهر





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: