عوامل موثر در زیبایی لبخند
نوشته شده توسط : رعنا

در زیبایی لبخند برخی عوامل، نقش موثری دارند که در زیر به آن ها اشاره شده است:

فرم و اندازه دندان

برای زیبایی دندان ها، باید توازن و هماهنگی بین دندان ها وجود داشته باشد، همچنین شکل و اندازه دندان نیز اهمیت خاص خود را دارد.

هماهنگی خطوط لثه

برای داشتن لبخندی زیبا، خطوط لثه باید هماهنگ و قرینه باشند. در لبخندی که لثه بیش از اندازه دیده شود و در واقع لثه دور دندان ها اندازه متناسبی نداشته باشد، این مشکل با اصلاح طرح لبخند درمان می گردد.

به هم ریختگی و نامرتبی دندان ها

در صورتی که دندان ها ظاهر کج و نامرتبی داشته باشند، علاوه بر اینکه تمیز کردن و رسیدگی دندان ها مشکل تر می شود، زیبایی دهان و دندان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. صاف و مرتب کردن دندان ها به کمک اصلاح طرح لبخند، زیبایی را برای دندان ها به ارمغان می آورد.

بستن شدن فاصله بین دندان ها

وجود فاصله بین دندان ها می تواند دلایل متفاوتی مانند ژنتیک، کوچک بودن دندان، وجود دندان اضافی، فرنوم، بیماری لثه و دلایل متعدد دیگری داشته باشد. وجود این فاصله بین دندان ها می تواند زیبایی لبخند را تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به میزان این فاصله با یکی از روش های مناسب اصلاح طرح لبخند، می توان زیبایی را به دندان ها بازگرداند.

ناهماهنگ بودن لبه دندان

ممکن است به دلایلی مانند دندان قروچه، اندازه دندان و یا نحوه قرار گرفتن آن ها کنار هم تفاوت داشته باشد که با اصلاح طرح لبخند این نا هماهنگی رفع می گردد.

بیشتر بخوانید : 6 دلیل خراب شدن دندان ها





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: