معایب ارتودنسی نامرئی
نوشته شده توسط : رعنا

نمیتوان گفت که هیچ روشی درمانی بدون عیب و ایراد است، ارتودسی نامرئی مزایای زیادی دارد ولی در کنار آن معایبی هم دارد که باید به آن ها توجه شود. یکی از انواع ارتودنسی های نامرئی اینویزیلاین نام دارد. اینویزیلاین یا همان ارتودنسی نامرئی با الاینر شفاف از پلاستیک سخت و فشرده تشکیل می شود که به صورت قالب های شفاف بر روی دندان ها قرار میگیرد و وظیفه اصلاح دندان های نامرتب و نامنظم را دارد. بهتر است که با معایب استفاده ازاین روش پرطرفدار ارتودنسی نامرئی آشنا شوید.

هزینه ارتودنسی نامرئی بالاست

یکی از معایب ارتودنسی نامرئی هزینه بالای آن نسبت به ارتودنسی معمولی می باشد که خب ممکن است هر کسی از پس پرداخت آن برنیاید.

زمان زیاد ساخت قالب ارتودنسی

جهت ساخت قالب بیمار باید مدت زمان زیادی را صبر کند، حداقل زمان ساخت آن 6 هفته می باشد. در ابتدا دندان پزشک قالبی از دندان های بیمار تهیه می کند و به آزمایشگاه میفرستد، این قالب ها به صورت سفارشی با کامپیوتر ساخته می شوند و سپس برای دندان پزشک فرستاده می شوند چنانچه نیاز به اصلاح داشته باشند، دندان پزشک دوباره آن ها را نزد آزمایشگاه میفرستد. همین مسئله سبب ایجاد یک پروسه طولانی است که صبر کردن در این مدت زمان برای هربیماری مقدور نیست.

اشکال در گفتار بیمار

ایجاد اشکال در نحوه گفتار بیمار یکی دیگر از معایب ارتودنسی نامرئی است. ممکن است پس از گذاشتن ارتودنسی نامرئی در چندهفته اول نتوانید به راحتی صحبت کنید، بعضی بیماران  پس از مدتی بهبود می یابند ولی برخی دیگر ممکن است که هرگز نتوانند به راحتی با ارتودنسی نامرئی صحبت کنند.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی ثابت

استفاده دشوار از الاینر ها

استفاده از الاینرهای ارتودنسی نامرئی در روزهای اول ممکن که کمی دشوار باشد و باعث فشار و درد دندان ها شود. البته این مسئله پس از مدت زمانی که دندان ها در جای درست خود قرار گرفتند، بهبود می یابد و درد و فشار کم تر می شود ولی تا آن زمان ممکن است هنگام استفاه از الاینرها درد و فشار احساس کنید.

هنگام غذا خوردن الاینرها بهتر است که از دهان خاج شود و این برای کسانی که خارج از منزل غذا میخورند، راحت نیست.

قبل از گذاشتن الاینرها نیز لازم است که دندان ها مسواک زده شوند و قالب نیز تمیز شود. این امکان نیز وجود دارد که الاینر از دست بیفتد و دچار آسیب شود.

تاثیرگذاری قالب بر روی عصب دندان ها

گاهی اوقات قالب ارتودنسی دندان  ممکن است بر روی عصب دندان پوسیده تاثیر منفی بگذارد و باعث درد شود. این مشکل بیشتر برای کسانی که دندان های پوسیده و مشکلات عصبی دارند، رخ می دهد که باید درمان های دندان پزشکی مانند ترمیم، کشیدن دندان و ترمیم ریشه دندان بر روی آن ها انجام شود، در صورتی که مشکلات دندانی  و استخوانی شدید باشد، استفاده از ارتودنسی نامرئی امکان پذیر نیست.

موارد استفاده از ارتودنسی نامرئی

1. در مواقعی که  هم فشردگی دندان ها نیاز به اصلاح ناچیز داشته باشد.

2. فاصله بین دندان ها نیاز به اصلاح داشته باشد.

3. کراس بایت.

4. اورجت کم یا اوربایت.

منبع





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: