نکات مهم در انتخاب متخصص ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

پاسخ بسیار ساده است، در کارت ویزیت اکثر پزشکان یا در مطبشان تخصص‌ها ذکر می‌شود. به علاوه می‌توانید صحت این موضوع را در وب سایت انجمن متخصصین ارتودنسی نیز بررسی کنید. البته به سادگی می‌توانید با صراحت از منشی یا دستیار پزشک سوال کنید که آیا دکتر ارتودنسی در این زمینه تخصص دارد یا خیر.

آیا متخصص ارتودنسی انتخابی مشاور شما در زمینه ارتودنسی پیشگیری تجربه دارد؟

انجمن متخصصین ارتودنسی توصیه می‌کند تمام کودکان پیش از سن ۷ سالگی به متخصص ارتودنسی دندان کودکان مراجعه کنند تا وضعیت دندان‌هایشان مورد ارزیابی قرار بگیرد. اگر دندانپزشک یا حتی متخصص اطفال پیشنهاد کرده است که کودک خردسالتان را نزد دکتر متخصص ارتودنسی کودکان ببرید، پیش از هر اقدامی اطمینان حاصل کنید که متخصص انتخابی شما در زمینه درمان ارتودنسی کودکان نیز تجربه دارد و تمام بیماران وی بزرگسال و دارای دندان دائمی نیستند.

حدود ۵۰ درصد از متخصصین ارتودنسی درمان را تا زمان رویش دندان‌های دائمی شروع نمی‌کنند. اگر دندان‌های کودک به هم فشرده باشد، فک بالایی باریک باشد، کودک از راه دهان تنفس کند، عادت به مکیدن انگشت داشته باشد، مشکل آندر بایت یا اور بایت وجود داشته باشد، تمام این مشکل‌ها را می‌توان و باید با ارتودنسی زود هنگام و در زمان رشد کودک حل کرد. بطور کلی از درمان ارتودنسی کودکان معمولاً با اصطلاح ارتودنسی پیشگیری یاد می‌شود پس باز هم یادآور می‌شویم که حتماً مطمئن شوید که متخصص ارتودنسی در زمینه ارتودنسی پیشگیری تجربه داشته باشد.انجام ارتودنسی دندان کودکان می‌تواند باعث بهبود سبک زندگی و سلامتی بیشتر یک کودک شود.

چگونه متوجه شوید متخصص ارتودنسی از تجربه کافی در زمینه بهره‌گیری از ارتودنسی نامرئی برخوردار است؟

اکثر متخصصین ارتودنسی  نامرئی را در فهرست تخصص‌های خود قرار می‌دهند، اما در حقیقت تعداد انگشت شماری از آنان می‌توانند در عمل این درمان را ارائه دهند. اکثر متخصصین استفاده از بریس و سیم کشی دندان را آموزش دیده‌اند و دوره تکمیلی اختصاص یافته به ارتودنسی نامرئی را سپری نکرده‌اند.

در ارتودنسی نامرئی از پلاک‌های ارتودنسی متحرک شفافی استفاده می‌شود که باید ۲۲ ساعت در روز در دهان باشد. هر ۲ هفته یک بار پلاک عوض می‌شود و به تدریج دندان‌ها حرکت می‌کند تا در نهایت در موقعیت مطلوب قرار بگیرد. در مقایسه با ارتودنسی متحرک، درمان با ارتودنسی ثابت راحت‌تر بوده و به این ترتیب دیگر نیازی به تغییر در شرایط درمان و کنترل مدت زمان قرار گرفتن بریس در دهان نیست. موفقیت ارتودنسی نامرئی کودکان و بزرگسالان به پایبندی بیمار در استفاده ۲۲ ساعته روزانه از پلاک و طی مدت زمان درمان ارتودنسی  و همچنین صرف زمان کافی از سوی دکتر متخصص ارتودنسی برای ارزیابی وضعیت دندان‌ها با اتکا به دانش خود و بهره گیری از نرم‌افزارهای اختصاصی بستگی دارد. بریس‌های ثابت در اکثر موارد درمان‌های ارتودنسی برای افراد استفاده می‌شوند، اما امروزه می‌توان برای این درمان از بریس متحرک دندان نیز استفاده کرد. این بریس‌ها دارای انواع مختلف شامل ابزارهای متحرک فانکشنال تا بریس‌های ارتودنسی نامرئی بوده و بسیاری ویژگی‌های مشترک و مشابه با یکدیگر دارند. از بریس متحرک دندان برای درمان مشکلات جزئی همچون جلوگیری از مکیدن شست یا اصلاح انحراف کم دندان‌ها استفاده می‌شود. هنگام استفاده از این روش می‌توان لوازم ارتودنسی را برای تمیز کردن پس از غذا خوردن یا برای کشیدن نخ دندان ارتودنسی  از دهان خارج کرد. در مواردی، ممکن است دندانپزشک به بیمار توصیه کند در هنگام انجام فعالیت‌های مانند نواختن یک ساز بادی یا دوچرخه سواری ارتودنسی متحرک را از دهان خود خارج کند.

 

اکثر اشخاص بر این باوراند که تنها با استفاده از پلاک‌های ارتودنسی نامرئی و یا ارتودنسی لینگوال موجود می‌توانند به لبخند رویایی خود دست یابند، اما حقیقت این است که تصویربرداری با استفاده از نرم افزار و تولید تجهیزات ضروری تنها بخشی از فرایند درمان ارتودنسی لینگوال است و نقش حیاتی را در این میان دکتر متخصص ارتودنسی مجرب و دانش آموخته‌ ایفا می‌کند. برای اطلاع دقیق از قیمت سیم کشی دندان و هزینه ارتودنسی نامرئی نیز باید با پزشک خود مشورت کنید. در هر صورت نگران  قیمت سیم کشی دندان نباشید، در این کلینیک تا حد ممکن شرایط را برای شما آسان می کنیم.

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: