همه چیز در مورد طلای 18 عیار
نوشته شده توسط : رعنا

بازار طلا، بازاری پر از رمز و راز هست. اگر با این رموز آشنایی نداشته باشیم، ممکن است دور از جون همه شما، ضرر کنیم. امروز می‌خواهیم در مورد عیار با هم صحبت کنیم. اصطلاح عیار از آن اصطلاحاتی هست که هم در خرید طلا مهم هست و هم در فروش طلا. عیار طلا واحدی برای تعیین میزان خلوص طلا است. هرچه عیار طلا افزایش یابد، طلای ما خالص‌تر است.

مفهوم عیار طلا

با توضیحات گفته شده در قسمت قبل، به مفهوم عیار می‌توانیم پی ببریم. بنابراین، نسبت طلای خالصِ استفاده شده در آن قطعه به کل وزن قطعه طلا، عیار می‌گوییم. طلای خالص را برابر ۱۰۰۰ در نظر می‌گیریم، یعنی در یک کیلو طلا، ۱۰۰۰ گرم طلای خالص وجود دارد. وقتی می‌گوییم طلای ۷۵۰، یعنی اینکه در ۱۰۰۰ گرم طلا، ۷۵۰ گرم طلای خالص وجود دارد، به‌عبارت دیگر ۷۵ درصد آن (۷۵%) طلای خالص هست. طلای ۷۰۵ یعنی چی؟ یعنی در ۱۰۰۰ گرم طلا، ۷۰۵ گرم طلای خالص وجود دارد و ما بقی آن، آلیاژهای دیگر به کار رفته است.

معایب و مزایای طلای ۱۸عیار: طلا ۱۸عیار در مقابل طلای ۱۴عیار و ۱۰عیار

اگر بخواهیم طلای ۱۸عیار را با عیارهای پایین‌تر مقایسه کنیم، بدون شک مزایای بسیار زیادی دارد. ساده‌ترین مثال این ادعا این است که هر چه طلا خالص‌تر باشد، حساسیت‌زا بودن آن کمتر است. برخی از مردم به نیکل حساسیت زیادی دارند و اگر طلایی با عیار پایین استفاده کنند، دچار ناراحتی پوستی می‌شوند. پس بهتر است از طلاهایی با قیراط بالاتر استفاده کنند.

طلایی که عیار ۱۰ دارد حاوی نیکل است و احتمال بروز حساسیت در فردی که از این جواهرات استفاده می‌کند، بیشتر خواهد بود.

از دیگر مزیت‌های خرید طلا ۱۸ عیار این است که رنگ آن به رنگ طلای معمولی نزدیک‌تر است. این در حالیست است که عیارهای ۱۰ یا ۱۴ زردی کمتری دارند.

طلای عیار ۱۰ حاوی ۴۱.۷ درصد طلاست. یعنی وقتی این مصنوعات یا جواهرات را خریداری می‌کنید، یعنی در واقع پول دیگر فلزات – غیر از طلا – را می‌دهید.

از معایب ۱۸ عیار بودن طلا، پایداری کم آن نسبت به طلاهایی است که عیار پایین‌تری دارند. این طلا در مقابل خراش یا ضربه مقاومت کمتری دارد و بنابراین توصیه می‌شود برای استفاده روزمره از طلاهای ۱۰ یا ۱۴ عیار بهره بگیرید.

مقایسه طلای ۱۸عیار با طلا ۲۲K

طلا با عیار بالاتر از ۱۸K خالص تر است و رنگ طبیعی تری دارد، اما قیمت طلا بیشتری هم دارد. اگر میخواهد قطعه طلایی بخرید که کم استفاده میکنید و در همان چند باری که استفاده میکنید چشم همه را به خود بدوزید طلای ۲۲ بخرید (مثلا اگر قصد خرید نیم ست طلا دارید). اما اگر میخواهید همیشه از طلای استفاده کنید و ماندگاری آن برایتان مهم است سعی کنید ۱۸ بخرید. (مثلا اگر قصد خرید گوشواره طلا دارید.).

منبع : طلا فروشی آنلاین کیش طلا





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: