ارتودنسی بزرگسالان چقدر طول می کشد؟
نوشته شده توسط : رعنا

از آنجا که درمان ارتودنسی بیشتر اوقات برای کودکان و نوجوانان انجام می‌شود، افراد زیادی فکر می‌کنند شانس آن‌ها برای داشتن یک لبخند سالم و زیبا از بین رفته است. اما واقعیت این است که لبخند کامل بدون توجه به سن شما قابل انجام است و هرگز شانس داشتن آن را از دست نخواهید داد. روش‌های درمانی ارتودنسی مدرن که به زمان درمان کمتری احتیاج دارند و لوازم استفاده شده در آن‌ها کمتر قابل رویت است، در بین بزرگسالانی که می‌خواهند در زندگی و شغل خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند، محبوبیت زیادی کسب کرده است. حتی اگر هدف از ارتودنسی بزرگسالان زیبایی نباشد، باز هم این روش می‌تواند به بهبود سلامت دهان و دندان و تسکین درد و تنش در دهان و فک کمک کند.

بیشتر بخوانید :

طول درمان برای هر بیمار متفاوت است زیرا هر بیمار مشکل منحصر به فردی دارد. ارتودنتیست طول مدت تقریبی درمان را به شما می‌گوید. در اینجا پنج نکته وجود دارد تا بتوانید هرچه سریعتر درمان خود را طی کنید:

دستورالعمل‌های ارتودنسی خود را در مورد تعداد دفعات مسواک زدن و کشیدن نخ دندان رعایت کنید و در طول مدت درمان خود حداقل هر شش ماه یک بار و در صورت توصیه پزشک، تعداد دفعات بیشتری به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

اگر بریس دارید، مراقب تغذیه خود باشید. از خوردن غذاهای سخت، چسبنده و ترد خودداری کنید. سعی کنید غذاهایی مصرف کنید که نرم هستد و جویدن آن‌ها آسان است. اگر الاینر دارید، حتما آن‌ها را قبل از خوردن یا نوشیدن در آب شیر قرار دهید و بعد از خوردن یا نوشیدن، دندان‌های خود را کاملاً تمیز کنید و الاینر را در دهان خود قرار دهید.

در مصرف نوشابه‌های شیرین و اسیدی شامل نوشابه‌های معمولی و رژیمی، آب میوه، نوشیدنی‌های میوه‌ای و نوشیدنی‌های ورزشی احتیاط کنید. نوشیدن آب شیر توصیه می‌شود.

در صورت تجویز، پلاستیک (نوارهای لاستیکی) خود را طبق دستورالعمل پزشک بپوشید.

قرار ملاقات‌های تعیین شده با متخصص ارتودنسی خود را از دست ندهید.

منبع : مجله ارتودنسی دندان

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: