مراحل انجام کامپوزیت ونیر به چه شکلی است؟
نوشته شده توسط : رعنا

مراحل انجام کامپوزیت ونیر بسیار سریع و اغلب در طول یک جلسه انجام می شوند. در واقع کامپوزیت ونیر یک روش قوق العاده برای درمان نا هنجاری ها و مشکلات ظاهری دندان هاست. طریقه و ترتیب انجام این مراحل بدین شرح است:

 

طبق روال تمامی شیوه های درمانی، ابتدا دندانپزشک متخصص، دندان های بیمار را معاینه می کند. در صورتی که شرایط دندان های بیمار برای استفاده از کامپوزیت ونیر مساعد باشد یک جلسه درمانی چند ساعته برای او تعیین می گردد. بیمار باید در ساعت مشخص شده در کلینیک دندانپزشکی حاضر شود.

اولین کاری که دندانپزشک انجام می دهد تمیز کردن دندان ها با استفاده از مواد مخصوص دندانپزشکی است. به طوری که سطح دندان هایی که قرار است با ونیر پوشانده شود کاملا تمیز و عاری از هر گونه جرم و پلاک و… باشد.

دندان ها بعد از شستشو باید کاملا خشک شوند و هیچ گونه رطوبت یا بزاقی بر روی آن باقی نماند. چرا که وجود مقدار بسیار اندکی از رطوبت موجب ایجاد اختلال در موفقیت این روش درمانی خواهد بود.

با استفاده از مواد اسیدی، سطح جلوی دندان متخلخل می شود. این امر موجب گیرایی بیشتر سطح دندان و چسبندگی آسان تر کامپوزیت دندان خواهد شد.

حال نوبت به آغشته کردن سطح دندان به مواد چسبی مخصوص می رسد.

در این مرحله مواد کامپوزیتی به آرامی و کم کم بر روی دندان قرار گرفته، صیقل داده می شود. سپس مواد کامپوزیت دندان  با استفاده از تابش امواج نوری خاصی سفت می شوند.

مرحله آخر، پولیش زدن سطوح دندان هایی است که با روکش کامپوزیت ونیر پوشانده شده اند. پولیش موجب جلا دادن سطح دندان ها و دو چندان شدن زیبایی آنها می شود. بر حسب نیاز دندان های بیمار و تشخیص پزشک، ممکن است پولیش زدن دندان ها دو یا سه مرتبه تکرار شود.

بیشتر بخوانید :

کاشت ایمپلنت 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: