نکات ضروری در مراقبت بعد از بلیچینگ دندان
نوشته شده توسط : رعنا

قبل از پرداختن به موارد مربوط به مراقبتهای بعد از بلیچینگ پیشنهاد میکنیم مطلب “بلیچینگ دندان – سفید کردن دندان” را مطالعه کنید تا با این روش اصلاح لبخند و درمان مشکلات دهان و دندان بیشتر آشنا شوید.

بلچینگ دندان یکی از پرطرفدارترین روش های سفید کردن و جرم گیری دندان ها در بین همه افراد است، ولی باید در نظر داشته باشید که عوارض بلیچینگ زمانی به صفر می رسد که حتما تحت نظر جراح و دندانپزشک خوب و با تجربه انجام گیرد.

اگر می خواهید سفیدی دندان هایتان را در مدت بیشتری حفظ نمایید حتما باید مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان را رعایت کنید. بلیچینگ هم مانند تمام اعمال زیبایی نیاز به مراقبت دارد. خصوصا با توجه به اینکه اگر مراقبت های لازم انجام نشود نتیجه رضایت بخش نخواهد بود و موجب نارضایتی بیمار می شود.

نکات ضروری در مراقبت بعد از بلیچینگ دندان:

طبیعی است که ۱ الی ۳ روز بعد از بلیچینگ دندان کمی حساسیت دندان ها ایجاد شود، که بعد از سپری کردن چند روز، بهبود می یابد. می توانید از خمیر دندان های ضد حساسیت استفاده نمایید و از خوردن و آشامیدن غذاهای بیش از حد گرم و یا سرد خودداری نمایید.

همچنین می توانید از قرص های مسکن مناسب برای دردهای موقت دندان استفاده کنید. اگر دچار هرگونه حساسیت های شدید و یا طولانی مدت شدید، حتما با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

بعداز بلیچینگ دندان ها  لازم است که در ساعت های اولیه بعد از درمان ، لثه های خود را با آب گرم شستشو و ماساژ دهید تا با تسریع خون رسانی در لثه هر گونه التهاب احتمالی ایجاد شده را کاهش دهیم.

تا ۴۸ ساعت بعد از بلیچینگ دندان ها و حتی در برخی توصیه ها تا یک هفته از تماس طولانی مدت مواد و خوراکی های دارای رنگ دانه  با دندان ها پرهیز کنیم. البته امکان قطع کامل این ارتباط ممکن نخواهد بود و بایستی با شستشو های مکرر از تماس رنگدانه ها با دندان بکاهیم.

نوشیدن زیاد قهوه و چای پر رنگ ، کشیدن سیگار، استفاده زیاد از نوشابه های رنگی و عدم توجه به بهداشت دهان و دندان ، از عواملی هستند که باعث می شوند دندان هایتان در مدت زمان کوتاهتری پس از بلیچینگ ، به رنگ اولیه خود باز گردند.

از مصرف انواع توت ها و یا دیگر میوه های تیره و سس میوه خودداری کنید.

  • از خوردن غذاهای سرد و اسیدی پرهیز نمایید.
  • از مصرف گوجه فرنگی و یا سس / آب گوجه فرنگی و سبزیجات تیره پرهیز نمایید.
  • بهداشت دهان و دندان را حتما رعایت کنید.

بیشتر بخوانید :





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: