ارتودنسی سرامیکی و شرایط اجرای آن بر روی دندان ها
نوشته شده توسط : رعنا

احتمالا برای همه شما پیش آمده که با افرادی که از ارتودنسی برای ردیف کردن دندان ها و اصلاح لبخند بهره گرفته اند روبرو شوید. استفاده از براکت فلزی ارتودنسی و سیم کشی آن برای بسیاری از کسانی که از این روش درمانی استفاده می کنند، به خاطر ظاهر ناخوشایند آن بر روی صورت، آزار دهننده است. به همین دلیل استفاده از روش ارتودنسی سرامیکی توسط متخصصان دندان پزشکی پیشنهاد می شود.

ارتودنسی سرامیکی چیست؟

اغلب افراد و متخصصان ارتودنسی برای مرتب کردن دندان ها از ارتودنسی با براکت های فلزی استفاده می کنند. ولی این براکت ها به دلیل اینکه نمای زیبایی به دندان ها نمی دهند برای بسیاری افراد مخصوصاً جوانان و کسانی که شغل های خاصی دارند، ناخوشایند می باشند.

به همین دلیل بحث نامرئی و بی رنگ بودن بریس های ارتودنسی پیش می آید. در اینصورت یکی از اولویت های ارتودنسی، روش سرامیکی است.

در این روش، از براکت های ساخته شده از مواد کامپوزیتی و آلیاژهای سرامیکی استفاده می شود. مواد کامپوزیتی به کار رفته در بریس های سرامیکی مشابه همان موادی می باشد که برای پر کردن دندان ها استفاده می شود. این براکت ها به دلیل شبیه بودن به دندان ها و همرنگی با آن حتی از فاصله یک متری هم قابل دیدن نیستند.

هزینه درمان در ارتودنسی سرامیکی

مانند بسیاری ازروش های درمانی در هر تخصصی، هزینه ارتودنسی نیز به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه با مهترین آنها آشنا خواهیم شد.

– اگر فرد متقاضی این روش بخواهد درمان ارتودنسی را با استفاده از براکت های نامرئی سرامیکی انجام دهند بدون شک باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایند. براکت های سرامیکی بسیار کمتر از براکت های فلزی دیده می شوند. این نامرئی بودن ظاهر زیباتری را ایجاد می کند.

– این روش درمانی زمان ‌برتر است بنابراین هزینه در این نوع روش بیشتر است.

– هزینه حداقل هزینه ارتودنسی با این براکت­ها به دلیل جنس موادی که در ساخت آنها به­ کار می­ رود، بالاتر است. این مسئله برای هزینه ارتودنسی دندان کودکان و هزینه ارتودنسی دندان نیش و به­ طور کلی یک دندان خاص نیز صادق است.

آیا ارتودنسی سرامیکی درد دارد؟

تحمل درد ناشی از ارتودنسی، یکی از چالش های پیش رو برای افرادی است که درمان ارتودنسی را انتخاب می کنند . تغییر سیم یا حتی سفت کردن آن باعث ایجاد درد در بیمار می شود. در این حالت بهتر است از مسکن هایی که به صورت موقت درد را تسکین می دهند استفاده کرد. حتی موم های ارتودنسی برای محافظت از بخش داخلی دندان نیز مفید هستند.

آیا این روش محدودیت سنی دارد؟

بخاطر روش درمان در روش سرامیکی و فلزی، بریس سرامیکی برای اصلاح تقریباً تمام لبخندها مناسب است. روش سرامیکی محدودیت سنی ندارد و حتی کودکان نیز می‌توانند از این درمان بهره بگیرند.

بیشتر بخوانید :

ارتودنسی بزرگسالان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: