ونیر کامپوزیت دندان بدون تراش چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

ونیر های دندانی در حقیقت لایه های نازک و ظریف روکش لومینیر هستند که به راحتی تنها با قرار گیری بر روی دندان به سطح دندان می چسبند و قبل از کارگذاری نیازی به اصلاح و ترمیم ندارند.

ضخامت ونیر دندان

لمینیت دندان  فوق نازک و ظریف معمولا قطری بین ۰.۵ تا ۱ میلی متر دارند. در واقع این روکش ها از نظر ضخامت هم اندازه لنز های تماسی چشم هستند.

در مقایسه با روکش های سرامیکی قدیمی تر دندان میتوان گفت ضخامت این دسته از روکش ها تقریبا نصف روکش های قدیمی میباشد. روکش های قدیمی در نازک ترین مدل ها حداقل ۲-۳ میلی متر قطر دارند. شاید این چند میلی متر اختلاف زیاد به نظر نرسد اما هنگام کار گذاشتن و اضافه شدن ضخامت دندان بر روکش های سرامیکی این چند میلی متر خیلی بیشتر از آن چه فکر میکنید خودش را نشان میدهد.

اضافه کردن روکش بر روی دندان ها نتایج و عوارضی هم دارد. پس هر عاملی که باعث شود روکش سرامیکی به تمام نقاط دندان خصوصا نقاط دور از دسترس بچسبد میتواند در سلامت و زیبایی دندان بسیار مفید واقع شود. و دقیقا نازک بودن ونیر کامپوزیت های بدون تراش این ویژگی خاص را برای آن ها فراهم می آورد.

لومینیر چیست؟

در بازار امروزه دندانپزشکی انواع مختلفی از روکش های سرامیکی فوق نازک وجود دارد که هر کدام یا نام خاصی ارائه میشوند. لومینیر نیز یکی از نام های تجاری موجود در بازار میباشد. اما از آن جا که این نام با توجه به تبلیغات و استفاده های گسترده از آن یکی از شناخته شده ترین نام های موجود در بازار میباشد در ادامه این نوشتار برای اشاره کردن به این نسل از روکش های فوق نازک از واژه لومینیر استفادا میکنیم.

امروزه نام لومینیر توسط تعداد بیشتری از افراد استفاده شده و شناخته شده تر است هر چند این برند تجاری تنها نام یک محصول خاص نیست بلکه با گذاشتن زمان تولیدات این برند نیز دچار پیشرفت و تنوع های خوبی شده اند و حتی میتوان از این شرکت روکش های مخصوص دندان فرد را نیز سفارش داد.

تفاوت لومینیرز و کامپوزیت دندان چیست؟

هرچند لومنیرز نازک تر از کامپوزیت دندان  است و ظاهر طبیعی تری به صورت می دهد اما قیمت بالاتری نسب به کامپوزیت داشته و برای دندان های لب پریده مناسب نیست. به علاوه لومینیرز ماندگاری بیشتری داشته، نصب آن سریعتر است و راحتتر برداشته می شود.

بیشتر بخوانید :

ایمپلنت دندان

ترمیم و زیبایی دندان چیست ؟ 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: