قبل از خرید نیم ست طلا به این موارد توجه کنید
نوشته شده توسط : رعنا

برای اینکه خرید هوشمندانه‌ای داشته باشید و مطمئن باشید که طلا اصل با قیمت مناسب خریداری می‌کنید باید یک‌سری اصول را حتما مدنظر داشته باشید. ما در زیر به طور خلاصه این اصول را برایتان یادآور شده‌ایم:

حتما عیار نیم‌ستی که می‌خواهید بخرید را کنترل کنید: در کشور ما تقریبا همه سرویس‌ها و نیم‌ست‌های طلا از طلای ۱۸ عیار ساخته شده‌اند. طلای ۱۸ عیار یعنی ۱۸ بخش از ۲۴ بخش یک قطعه طلا از این فلز گرانبها تهیه شده است و ۶ بخش دیگر آن از فلزات دیگر ساخته شده است.  افزودن فلزات دیگر (آلیاژ کردن) به طلای خالص برای افزایش استحکام و پایداری طلاست. زیرا خودش به تنهایی بسیار نرم است. طلای ۱۸ عیار با عدد ۷۵۰ نیز مشخص می‌شود.

دلیل خرید نیم‌ست طلا را برای خودتان مشخص کنید: پیش از خرید برای خودتان مشخص کنید که نیم‌ست را برای استفاده روزمره، برای استفاده در مراسم خاص یا صرفا برای سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنید! اگر برای استفاده روزمره است مدل‌هایی را انتخاب کنید که دوام و استحکام زیادی دارند.

توجه کنید که آیا به طلا حساسیت دارید یا خیر: اغلب کسانی که به طلا حساسیت می‌دهند، در واقع به نیکل موجود در مصنوعات طلا آلرژی دارند. نیکل باعث استحکام و سفت شدن طلا می‌شود. به همین خاطر از این فلز به وفور در ساخت مصنوعات طلایی استفاده می‌شود. اما برخی از افراد به آن آلرژی دارند. اگر شما جزو این افراد هستید، پیش از خرید نیم‌ست طلا حتما به بالا بودن عیار آن توجه کنید. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، خلوص آن بیشتر است و در نتیجه احتمال بروز آلرژی کمتر خواهد بود.

منبع : مجله طلا و جواهر





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: