روند انجام کار روش های مختلف اصلاح طرح لبخند
نوشته شده توسط : رعنا

چه ویژگی هایی از دندان خود را دوست دارید و چه ویژگی هایی از آن را دوست ندارید؟ بعضی از ویژگی های لبخند شما که دندانپزشک  یا متخصص زیبایی دندان با شما آنها را بررسی می کند و با روش اصلاح طرح لبخند زیبا بهبود پیدا می کند از قرار زیر است:

رنگ دندان: مواد پرکننده کامپوزیت دندان هم رنگ دندان را می توان جایگزین مواد پرکننده نقره ای رنگ یا آمالگام کرد، در حالی که سفید کردن(بلیچینگ) دندان باعث بهبود رنگ دندان های لکه دار یا کند شده بعد از ارتودنسی دندان می شود.  سفید کردن دندان‌ها یا بلیچینگ دندان است که در آن بد رنگی‌ها و رنگدانه‌هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ها شده و حتی بعضی بد رنگی‌های ژنتیکی را بر طرف نموده ودندانهایی سفید و زیبا را به شما هدیه می‌کند.رنگ دندان در طول مراحل ارزیابی و آماده سازی روش های مختلف از قبیل روکش گذاری، بریج دندان، باندینگ کامپوزیت دندانی و کاشت دندان از اهمیت زیادی برخوردار است. در هنگام در نظر گیری رنگ دندان به خاطر داشته باشید که دندان تیره یا رنگ پریده ظاهر یک دندان پیر را دارد. طراحی طرح لبخند زیبا متشکل از دندان های سفید و درخشان باعث جوان تر به نظر رسیدن فرد می شود. رنگی که دندان پزشک برای سفید کننده دندان و روکش گذاری دندان انتخاب می کند با توجه به رنگ صورت و موی فرد و با دقت زیاد ارزیابی می شود. دندان پزشکان زیبایی در پیدا کردن تعادل بین ارائه یک لبخند با دندان های زیبا و سفیدتر و درخشان تر برای شما و حفظ رنگ طبیعی دندان مهارت دارند.

هم طراز بودن و فاصله مناسب: دندان هایی که کج شده اند، همپوشانی شده اند یا بین انها شکاف وجود دارد را می توان با استفاده از درمان ارتودنسی یا ارتودنسی نامرئی صاف و اصلاح کرد و با روکش دندان بهبود بخشید. در واقع با تقبل هزینه ارتودنسی میتوانید دندان هایی زیبا و مرتب داشته باشید.

دندان های افتاده: یک یا چند دندان افتاده شما تاثیری منفی بر لبخند زیبای شما دارند و همچنین بر نحوه گاز گرفتن شما تاثیر گذار هستند و احتمال پوسیدگی دندان ها را زیاد می کنند، به همین دلیل جایگزین کردن دندان را بخش جدایی ناپذیر درمان زیبایی اصلاح طرح لبخند دندان می کنند. با روش کاشت دندان، بریج یا روکش گذاری جزئی می توان دندان های افتاده را تعویض کرد. در گذشته، دندان‌های مصنوعی و بریج‌های ثابت دندانی، گزینه‌های رایج برای پُر کردن جای دندان‌های افتاده و فواصل زیاد بین دندان‌ها به شمار می‌رفتند. اما در سال‌های اخیر، ایمپلنت دندان به یک جایگزین بسیار متداول برای دندان مصنوعی و بریج تبدیل شده است. گسترش سریع استفاده از روش کاشت دندان تا حدودی به خاطر ظاهر طبیعی‌تر و زیباتر آن نسبت به دندان مصنوعی است. اما با وجود آنکه ایمپلنت دندان قطعاً نتایج زیباتر و طبیعی‌تری را برای فرد حاصل می‌کند، جایگزینی دندان‌های از دست رفته با ایمپلنت دندان فقط به خاطر زیبایی آن نیست. وقتی که یک دندان می‌افتد، استخوان فک که از آن دندان حمایت می‌کند، شروع به تغییر شکل و از هم پاشیدن می‌کند و در صورتی که تعداد دندان‌های از دست رفته زیاد باشد، این می‌تواند بر ساختار صورت از جمله شکل فک و مفاصل و ماهیچه‌های آن تأثیر نامطلوبی داشته باشد. علاوه بر آن، جای خالی دندان‌های افتاده بر دندان‌های باقیمانده نیز تأثیر منفی می‌گذارد و باعث جابه‌جا شدن آنها و ایجاد مشکلاتی در انطباق دندان‌های بالا و پایین بر روی هم می‌شود. این تغییرات می‌تواند منجر به ناتوانی در جویدن صحیح غذا و بروز سوء تغذیه شود. به همین دلیل است که بهتر است دندان‌های افتاده یا کشیده شده، هر چه زودتر جایگزین شوند.

هماهنگی و تعادل: دندان کج، شکسته و لب پر شده و نامسطح را می توان برای بهبود ظاهر دندان ها اصلاح کرد.

گونه ها، لب ها و لبخند پرتر (اصلاح لبخند لثه ای): صورت نامتناسب یا پیر را می توان با روش های مشخصی در طبقه بندی اصلاح طرح لبخند دندان بهبود بخشید یا جوان ساخت که شامل ارتودنسی و جراحی دهان، فک و صورت می شود.

دندان پزشک زیبایی خنده و دندان برای ایجاد یک برنامه درمانی برای شما که انتظارات شما از اصلاح طرح لبخند را برآورده می سازد، با شما مشورت می کند. این برنامه درمانی شامل روش های ترمیم و زیبایی متعددی است که می تواند شامل روش بلیچینگ دندان، باندینگ کامپوزیت، روکش گذاری، ارتودنسی، جراحی دهان، فک و صورت و درمان لبخند لثه ای باشد.

منبع : https://www.tajdentalclinic.com/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: