شکست جراحی لاغری – آیا ممکن است جراحی لاغری موفقیت آمیز نباشد؟
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی های لاغری ممکن است همیشه آنطور که انتظار داریم، موفقیت آمیز نباشند. در صورتی که یک عامل در حین یا پس از جراحی خوب پیش نرود، می تواند منجر به شکست جراحی لاغری شود.

با وجود مزایای بیشمار جراحی های لاغری، گاهی عوارض بلند مدتی با خود به همراه دارند. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، جراحی لاغری باز، می تواند عوارض جانبی متعددی داشته باشد مانند درد شدید پس از جراحی، بازگشت کند تر به فعالیت های روزانه، افزایش احتمال نیاز به در آوردن تحال و بیماری های شکمی.

با این وجود، درمان چاقی با روش لاپاراسکوپی هم می تواند عوارضی مانند خونریزی دستگاه گوارش، مشکل در گوارش غذا، چسبندگی روده یا انسداد آن بعد از عمل را داشته باشد. تاثیرات بلند مدت دیگری مانند سندروم دامپینگ که موجب اسهال، حالت تهوع، استفراغ، تشکیل سنگ کیسه صفرا، التهاب کیسه صفرا، فتق، کاهش قند خون ، سوء تغذیه سوراخ شدن معده، زخم، حالت تهوع و باز شدن خط بخیه در کیسه معده می توانند اتفاق بیافتند.

برای اصلاح یا جلوگیری از شکست جراحی لاغری چه باید کرد؟

اولین قدم برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری باید قبل از جراحی انجام شود. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد مانند بای پس معده، حلقه معده، اسلیو معده با یا بدون سوییچ عثنی عشری که ممکن است تمامی آنها برای یک بیمار مناسب نباشند. بسیاری از بیماران در انتخاب بین  اسلیو معده و بای پس معده دچار مشکل می شوند؛ به همین دلیل مشورت با یک جراح لاغری ماهر در انتخاب یکی از روش های فوق، اولین اقدام برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری است.

جراحی اصلاحی بای پس معده

طبق آمار، ۵ تا ۱۰ درصد از بیمارانی که عمل لاغری انجام داده اند ، به دلیل افزایش وزن یا عدم کاهش وزن، نیازمند جراحی اصلاحی هستند. برخی از این بیماران می توانند از روش های غیر جراحی مانند مشاوره های تغذیه، گروه های حامی، مشاوره های روانی یا درمان های اصلاح رفتاری کمک بگیرند.

با جراحی اصلاحی می توان بای پس معده را به اسلیو معده (با یا بدون سوییچ عثنی عشری) تبدیل کرد و یا به آن حلقه قابل تنظیم  اضافه کرد.

جراحی اصلاحی حلقه معده

تقریبا  ۱۰ درصد از بیماران طی دو سال پس از جراحی حلقه معده نیازمند جراحی اصلاحی می شوند. شایع ترین مشکل این نوع جراحی لاغری، لغزش یا سُر خوردن حلقه معده است. در این صورت می توان طی جراحی اصلاحی بند را تعویض کرد و یا از نوع دیگری از عمل لاغری استفاده کرد.

جراحی اصلاحی اسلیو معده

در سال های ابتدایی جراحی لاغری، اسلیو معده مرحله ی اول سوییچ عثنی عشری انجام می گرفت که در آن بخشی از روده برداشته می شد. از آنجایی که بیماران توانستند میزان وزن قابل توجهی را با اسلیو معده کم کنند، کم کم این روش به تنهایی به نوعی عمل لاغری تبدیل شد.

 

با این حال اگر بیماران پس از اسلیو معده نیز نتوانند کاهش وزن دلخواه خود را داشته باشند، می توان به عنوان جراحی اصلاحی از سوییچ عثنی عشری استفاده کرد. 





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 749
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: