راهنمای خرید انگشتر
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از دغدغه های مردم هنگام خرید انگشتر طلا این است که آن را با سنگ انتخاب کنند یا بدون سنگ؟ آن چه عموم مردم در نظر دارند این است که خرید زیورآلات طلا با سنگ، از ارزش آن هنگام فروش می کاهد. بدین معنی که در هنگام فروش وزن سنگ از طلا کم شده، در نتیجه مقدار زیادی از ارزش پول شما کم می شود.

در این مقاله از زیورآنلاین به این بحث جذاب و پرمخاطب پرداخته ایم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.انگشتر یکی از زیورآلاتی است که هم در بین خانم ها و هم آقایان طرفداران زیادی دارد. برای خرید بهترین انگشتر طلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

انواع انگشتر طلای زنانه را بشناسیم

انگشترهای طلای بانوان را می‌توان به دو بخش انگشتر نگین‌دار و انگشتر بدون نگین تقسیم کرد:

انگشتر طلا زنانه نگین‌دار

انگشترهای نگین‌دار علاوه بر طلایی که برای رینگ و دور حلقه آن استفاده می‌شود، دارای نگین‌های مختلف در سطح انگشتر است. این نگین‌ها می‌توانند انواع سنگ‌های قیمتی مانند الماس، یاقوت، برلیان و … باشند و یا نگین‌های اتمی یا دست‌ساخته را در برگیرند.

این نوع انگشتر زنانه طلا علاوه‌بر قیمت رینگ طلا، با قیمت سنگ‌ها نیز سنجیده می‌شود. هر سنگ قیمت خاص خودش را دارد که با توجه به ارزش آن زیاد و یا کم می‌شود.

انگشتر طلا بدون نگین

انگشتر طلا بدون نگین انگشتری است که روی آن هیچگونه سنگ و یا نگینی وجود ندارد. این نوع از انگشترها معمولا به شکل یک رینگ ساده و یا همراه با تراش‌های کوچک و بزرگ دیده می‌شود. تمام وزن و قیمت انگشتر بدون نگین با طلا محاسبه می‌شود.

نکاتی که باید هنگام خرید اتگشتر مد نظر داشته باشید

سایز انگشتر

در خرید انگشتر طلا اولین گام، دانستن سایز انگشتر مناسب است. شما هر انگشتری که بخرید و هر جایی که بخرید مهمترین سوالی که از شما پرسیده خواهد شد اندازه انگشت شما و یا کسی است که برای او انگشتر می خرید است. پس حتما قبل از اقدام به خرید انگشتر از سایز انگشت خود آگاهی داشته باشید.

از انتخاب انگشتر خیلی تنگ و گشاد بپرهیزید انگشتر هم اندازه دست خود انتخاب کنید، زیرا به مرور زمان روی فرم انگشتتان تاثیر بدی می گذارد. لازم است سایز کاملا مناسب خود را انتخاب کنید.

رکاب انگشتر

طول انگشتر را در نظر بگیرید قرار نیسن تمام انگشت خود را با انگشتر بپوشانید، همانطور که اندازه ی دست برای انتخاب یک انگشتر مهم است، طول انگشتان نیز به همین اندازه مهم و قابل توجه هستند؛ انگشتر به منظور پوشاندن کل بند انگشت طراحی نشده است. باید انگشتری انتخاب کنید که مفصل انگشت در آن آزاد باشد و به راحتی بتواند حرکت کند.

رنگ انگشتر

کدام را ترجیح می دهید؟ طلایی، رز گلد، نقره ای، سفید، یا انگشترهایی که تماما از سنگ یا چوب ساخته شده اند. رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید زیرا این شما هستید که باید در هنگام نگاه کردن دست خود از زیبایی آن لذت ببرید.

انتخاب انگشتر بر اساس مدل انگشتان دست

انگشترهای با نگین گرد، مدل‌های مناسبی برای انگشتان بلند و کشیده هستند. این مدل از انگشترها زیبایی دوچندان به انگشتان شما می‌دهد.

برای دستانی که انگشتان کوتاه دارند پیشنهاد می‌شود که از انگشترهایی که از نظر طولی بلند هستندبه اصطلاح انگشتر بلند استفاده شود. زیرا این مدل‌ها دستان را کشیده و بلندتر نشان می‌دهد. برای انگشتان کوتاه سعی کنید که انگشترهایی با نگین لوزی شکل یا اشک یا مستطیل انتخاب کنید.

در مدل انگشتان توپر و عریض، مدل‌هایی با سنگ‌های گرد و بزرگ و یا سبک‌های خوشه‌ای که روی یک رکاب متوسط و یا ضخیم قرار دارند، انتخاب مناسبی هستند. اگر انگشت مورد نظر شما پهن است، از خرید انگشتر یا حلقه‌هایی با سنگ‌های کوچک و باریک اجنتناب کنید؛ چون در این مدل‌ها، پوست دست از دو طرف بیشتر نمایان می‌شود. این عارضه باعث می‌شود انگشت شما پهن‌تر به نظر برسد.

برای انگشت‌های باریک بهتر است از خرید انگشترهایی، که برای عریض‌تر به نظر رسیدن آن، از سنگ‌های کوچکی بر روی رکاب نازک استفاده کرده‌اند، اجتناب کنید. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که مدل‌هایی با نگین قلبی شکل یا گرد و بزرگ، انتخاب مناسبی برای این مدل از انگشتان نیستند.

خرید انگشتر براساس مدل دست

برای دستان بزرگ، انگشترهای بزرگ زیبایی و نمود خاصی را به آن‌ها می‌دهد. توجه داشته باشید که استفاده از انگشتر با نگین‌های کوچک و ریز برای این مدل از دستان اصلا مناسب نیست و استفاده از آن‌ها، دست شما را نامتوازن نشان می‌دهد.

افرادی که دارای دستان کوچکی هستند بهتر است سایز سنگ انگشتر متناسب با دستشان باشد. مدل هایی  با سنگ‌های ظریف و گرد، انگشترهایی با سنگ‌هایی به شکل قلب و نمونه های پرنسسی گزینه خوبی برای این مدل دست به شمار می‌آید.

در دستان مربعی شکل برای اینکه فرم و زاویه دست کمتر به چشم بیایید به شما پیشنهاد می‌شود که از انگشترهایی با سنگ‌های گرد استفاده کنید.

منبع : مجله طلا و جواهرات





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: