نکاتی که باید در محاسبه تقریبی هزینه ارتودنسی در نظر بگیریم
نوشته شده توسط : رعنا

سایر هزینه هایی که ممکن است در طول درمان درخواست شوند

در ادامه با برخی از پروسه هایی که ممکن است حین درمان لازم باشد پرداخت کنید آشنا خواهید شد. این پروسه ها مستقیم یا غیر مستقیم روی هزینه ارتودنسی دندان تاثیر میگذارند.

هزینه مشاوره اولیه + ارزیابی تخصصی

اولین مرحله برای هر پروسه دندانپزشکی جلسه ویزیت و ارزیابی است. برخی از متخصصان برای این جلسه هزینه ای دریافت نمیکنند. و برخی دیگر نیز این جلسه را جزء هزینه ها و قیتم ارتودنسی دندان برای شما در نظر میگیرند. اگر قصد شما این باشد که تمام کارهای درمان را در یک کلینیک دندانپزشکی خوب انجام دهید هیچ هزینه ای برای جلسه ارزیابی درخواست نمیشود.

تمیز کردن دندان ها با روش هایی مثل جرمگیری و بلیچینگ دندان

اگر قرار باشد شما دندان های خود را ارتودنسی کنید باید پیش از نصب دستگاه ها تمام دندان های شما جرم گیری یا بلیچینگ شده و تمیز شوند. دلیل این کار این است که درمان ارتودنسی طولانی است و دندان ها به طبع کثیف شده یا جرم میگیرند. انجام جرمگیری در طول ارتودنسی دشوار است و بعضا انجام نمیشود. برای همین شما باید پیش از درمان اینکار را انجام دهید.

ویزیت های دوره ای برای تنظیم بریس ها و تاثیر آن ها بر قیمت ارتودنسی دندان

از جمله مراحل مهم ارتودنسی، جلسات تنظیم بریس است. شما باید هر چند هفته یکبار برای تنظیم نیرویی که سیم ارتودنسی به دندان ها برای صاف شدن وارد میکند به مطب متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید. هرچقدر مشکل شما جدی تر باشد این جلسات احتمالا بیشتر خواهند بود. جلسات ویزیت دوره ای نیز شامل هزینه ارتودنسی دندان میشود.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی سریع

گرفتن تصاویر از دهان و دندان با کمک اشعه ایکس

قبل، حین و بعد از درمان ارتودنسی شما باید با کمک اشعه ایکس از دندان های خود تصاویری تهیه کنید تا متخصص از روند صاف شدن دندان ها اطمینان حاصل کند. اینکار را خود متخصص انجام میدهد و برای گرفتن هر عکس شما باید هزینه پرداخت کنید. هزینه ارتودنسی دندان هرچند که تحت تاثیر این تصاویر است اما چندان بالا نخواهد رفت.

نگهدارنده های ارتودنسی

بعد از اینکه طول دوره درمان شما به اتمام رسید شما باید از دستگاه هایی موسوم به نگهدارنده یا ریتینر استفاده کنید. این دستگاه ها کم هزینه هستند و به دو صورت ثابت و متحرک در دسترسند. هزینه نگهدارنده ارتودنسی کم است و تاثیر چندانی روی هزینه ارتودنسی دندان شما نخواهند گذاشت اما در هر صورت شما باید آن ها را در فاکتورهای قیمت ارتودنسی دندان لحاظ کنید.

منبع : مجله ارتودنسی





:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: